• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nenne, klart att du är orolig men det är ju iallafall positivt att du inte blöder något. Jag behåller klämman ett tag till!!

• Telis

Blivande fru L, ja precis, bild på sig själv till mig på telemarkgrrl@gmail.com så skickar jag länken till galleriet.

Jag höll på med progg till vecka 11 eller 12 tror jag. Jobbigt som sjutton men det låter ju jätteläskigt att sluta redan när man plussar. Kroppen producerar väl inte så mycket eget progesteron förrän framåt vecka 10-11? Fast å andra sidan så har jag hört att det inte är vetenskapligt bevisat att extra progesteron hjälper överhuvudtaget så det spelar säkert inte så stor roll.

Tinga, jag tror jag oroar mig fortfarande. Det stod i tidningen i förra veckan om någon som hade varit på UL i vecka 38 och allt hade sett bra ut och sen hade barnet dött i magen bara några dagar senare. (Nu var det iofs en sån där sensationshistoria i Aftonbladet om att kvinnan hade vaccinerats mot svininfluensa bara dagar innan barnet dog, och det tror jag ju inte ett dugg på. Men bara det att dom fortfarande kan dö i magen i vecka 38 är en läskig påminnelse om hus skört livet är, även om det förstås är väldigt ovanligt. )

• Telis

Nej, man vet ju att det är väldigt ovanligt men det känns som om man hela tiden håller på att flyttar fram gränsen när man bara ska kunna njuta. I början var det "om ultraljudet vid KUB ser bra ut så ska jag sluta oroa mig", sen blev det vid rutin-UL, sen vid vecka 28 och nu är det mer "bara han kommer ut ordentligt och mår bra så ska jag sluta oroa mig". Men då kommer man väl fortsätta med plötslig spädbarnsdöd, eller att han inte lär sig prata tillräckligt tidigt eller inte får kompisar på dagis.

Det är lika bra att ställa in sig på att man kommer att oroa sig för dom i typ arton år framåt.

Fast nu får ni inte tro att jag går och oroar mig för precis allt som hända hela tiden, så är det inte! Jag är kanske bara lite skrockfull och inte törs utgå ifrån att allt ska gå jämt för att inte jinxa saker.

• Telis

Tinga, jo men absolut ska jag njuta!

Piff och Puff är verkligen små gourméer! Dom kommer att ruinera er sen när dom börjar äta ordentligt.

• Telis

Välkommen hem, gosnosen! Det lät som ni fick precis den semester ni så väl förtjänade även om den hade kunnat vara lite längre! Nu är det ju inte lång tid kvar till jul heller.

• Telis

nenne, åk hem du men nu blir det ingen mer spetsad glögg för dig. Moaaahaahaaa!

• Telis

gosnosen, lyd ett gott råd och flytta aldrig.

Ja Snaily, kan inte du ta reda på det där om progesteronet och sen rapportera här? Jag har också undrat så mycket.

• Telis

snaily skrev 2009-12-07 19:13:46 följande:

TelisLovar att rapportera om jag får ett svar! *nyser av nässprayen och ser fram emot "klimakteriet"*Lycka till med flyttandet förresten! Säg till om ni behöver hjälp med att packa upp så kommer vi och hjälper till helgen före jul!
    Åh, gulle dig! Men jag hoppas att ni ska kunna njuta av fjärde advent utan att stå på huvudet i våra kartonger. Vi har ju faktiskt hela jullovet på oss att packa upp och jag lever lite i tron att det är mycket lättare att packa upp än att packa ner. Men är ni sugna på lussebullsfika så får ni komma förbi och hälsa på utan att jobba.
  • Telis

Hattis, är det bara på film man kan hyra hotellrum per timme?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter