• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oj vad jag tjatar!

Lappis
    GRATTIS till köplats!!!

BS
    Kom in här en sväng så du kan få en jul-kram!

• snaily

Telis
    Packar bikinin!

Liten
    Jo, nåt sånt finns att köpa. Fast just nu känns det rätt bra att han inte vill gå ut för det vill inte jag heller.

Sitta ute och mysa i filtar låter inte helt fel!

• snaily

EA - absolut! Här ska drickas starkvinsglögg i stora lass!

Parnassia - mysigt det låter! Lite avis på ert väder! Tur att vi lämnar nordpolskylan snart och beger oss till breddgrader där det faktiskt går att vara ute.

• snaily

EA
    Klart ni ska! Om du frågar mig så är det jul redan!

Bliv fru L - ont, det gör ont, det gör ont... ungefär så känns det.

Nu ska jag sluta tjata om vår kyla och göra någon nytta istället! Städa packa fixa dona.... pronto!

• snaily

Aaaa, just det
    Frullan och Liten
    Jag skulle gärna ses - men makens jobb kallar så vi åker hem igen redan juldagen, så schemat är fullt.

Muggles
    Fy för att släpa sig till jobbet när man mår som du! Jag röstar för att du slutar tidigt idag!

Nej vad gör jag här, jag skulle ju göra nytta...

• snaily

Tar en fikapaus framför datorn, det går sakta men säkert med packandet. Mest sakta faktiskt.

Har trotsat kylan och tagit en liten promenad, det har krupit upp till 26 minus nu så inte så farligt. "Det finns inga dåliga väder..." Mitt största bekymmer är inte att jag fryser om kroppen, för där är jag påpälsad så jag nästan blir svettig, utan att det känns som om jag ska förfrysa ansiktet även fast jag har halsduk över halva ansiktet. Hå hå ja ja. Nu är jag inne i värmen igen i alla fall.

Och Lappis, du får nog ha yllelångkalsonger under klänningen tror jag

Oms
    Jobbiga magproblem! Hoppas på vrålsnabbt tillfrisknande så du kan avnjuta lite julmat sen! Bra att du lämnar prov, om det t ex är Salmonella så vill man ju veta det, dels kan det smitta och dels kan det ge följdsjukdomar. Hoppas på någon lindrigare diagnos! (Känner att jag glömt det mesta jag lärt mig om sånt här, har läst en himla massa poäng livsmedelshygien och kunde en gång i tiden ALLT om matförgiftningar...)

• snaily

God Jul på er allihopa! Nu ska jag packa det sista och sen ska vi åka. Tittar nog in här korta stunder nån gång under helgen och nästa vecka också.

• snaily

Tinga - stor kram! Vilken besvikelse såhär precis innan jul. Och klart du ska drämma näven i väggen, frustrationen och ilskan måste ju få utlopp på något vis.

• snaily

Min man är så söt! Två gånger tidigare när vi passerat nennes stad har vi tutat som hälsning (och jag skrev samtidigt i tråden ena gången). Det här kom maken tydligen ihåg, för nyss när vi åter passerade nennes stad och jag satt och lekte med mobilen så tutade han högt så jag hoppade till. Vad gör du? undrade jag. Tutar på nenne!, sa han.

• snaily

Vinkar god natt från bilen! (Snart i uppsala.)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter