Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Det fick jag då för ett antal år seda, men de är ju slut.
    Jag måste verkligen skaffa mig en remiss till hudklinik här.

Jaså vilken årgång är du då? Jag är -71:a

Piggelin1 skrev 2009-12-08 22:44:35 följande:
    PB - det låter som om du har eksem i hårbotten - det slapp jag när jag saknade hår, men sen kom det tillbaka som ett brev på posten när håret kom tillbaka. Men hellre det Det finns bra flytande kortisonlösningar som man droppar i hårbotten, be läkaren skriva ut det. Jag har haft detta eksem av & till ända sen jag var liten.
  • passionsblomman

Jaja, man är ju gammal nog för att ha passerat 38 och därmed inte få köp trepacks IVF -paket längre iallafall.

Annars kan jag avsluta kvällen med att konstatera att både jag och sambon är rörande överens om att ens tonårstid skulle ingen av oss vilja ha tillbaka. Detta efter rotandet balnd alla minnen i helgen.

Jag gillar mig själv bättre idag än förr allt som allt om vi undantar kroppshyddan.

Puss på er alla som ska sova nu!

• passionsblomman

Hattis, så var det för mig under graviditeten också. Uj vad fint hår jag hade då! Men SHIT vad det rasade när jag sedan ammade!

Och så nu då...

Jag tänker fortsätta lyda min kropps signaler på att jag behöver ta det lugnt och inte laåta mig dras in i någon paniksnurr över allting. Äta bättre vore kanske bra också. Grönsaker.

• passionsblomman

Cicci, lyd din frisör!
    Det tveklöst bästa för min hårbotten so far är Bio+ som köps hos frissan. Det finns allt från kurschampoo till midare vardagsschampoo, hårvatten och balsam. Jag upplever att det mildaste schampoot hjälper mig och lindrar klådan.
    tar jag ett vanligt schampoo, det spelar ingen roll vilket, så börjar det obönhörligen klia så jag blir vansinnig. Jag klöser så det blöder.
    Kortisondropparna från doktorn hjälper också och masseras in i hårbotten efter tvätt, men jag har försökt att inte överdriva användandet av dem. Jag har salva för exem på händerna (orsakade av för mycket vatten i floristjobbet) och jag gillar egentligen inte det där med kortison.

• passionsblomman

Oj det ar ett långt ord...
    Jag tycker det verkar som fler än man tror har jobbig hårbotten. Men själv har jag skämts för det för det flagar ju och känns ofräscht, delvis för att reklamen alltid framåller mjäll ungefär lika vidrigt som böldpest eller så.

Alltså har jag inte pratat så mycket om det och därmed inte insett att det nog är rätt vanligt.

nennesjuttioåtta skrev 2009-12-09 13:19:43 följande:
    PBjag har också helt hopplös hårbotten, men jag tror det beror på schampoon som innehåller ... eh det där långa ordet. Sodium laureth sylphate ?!?!?!?!??!!
  • passionsblomman

Tack! Fast det är bara mitt andranamn. Men den enda namnsdag jag har och alla vi döttrar och alla de närmsta kvinnorna bakåt i släkten har det med bland sina namn. Både mormor farmor, mamma med flera...

Oupsie skrev 2009-12-09 14:03:19 följande:
    Grattis på namnsdagen ni som heter Anna .
  • passionsblomman

Nä, ingen annan namnsdag än den här. Vi har aldrig firat namnsdagar i vår familj. Kanske för att vi alla heter konstiga saker ... Men på Annadagen brukar mamma slå en signal eller skicka ett kort. Kanske att vi har fikat lite hemma nån gång. Jag minns knappt.

Jag ska kanske unna mig en bulle eller lite glass senare...

Oupsie skrev 2009-12-09 14:25:27 följande:
    I makens familj är det också ett namn som är vanligt. Men i min familj vet jag faktiskt ingen som heter det. Det är nästan lite märkligt med tanke på hur vanligt namnet är. Har du namnsdag med ditt tilltalsnamn? Annars får du väl passa på att fira lite idag .
  • passionsblomman

AAAGH Det knasar med min datoruppkoppling hela tiden. Går skitlångsamt och så vips kan man inte vara med heller. Vad tråkigt det är då!

• passionsblomman

Sweet, herregud vad avancerat det låter! Och som att du nog har värsta superhjärnan. Hjälp!

Lappis; eller så har det där X:et en ovanligt svartsjuk ny Italiens flickvän som lönnmördar honom om han addar sina X...

• passionsblomman

Lappis, hit med lite kola! Vad gör du för sort? Blev den bra? Recept! jag tycker kola är godare än knäck!

Hihi, jag kan inte få bort bilden av en rasande Sicilianska som rusar runt för att skära klockspelet av sin odåga till karl...hihihi, det hade gjort sig på film.

Nä, jag kan väl iofs på ett sätt hålla med ditt X, samtidigt som jag själv är jättenyfiken på hur mina egna X har det numera, vad de gör, hur de mår och sådär.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter