• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci, hon sa inget om hjärtljuden sist så jag vet inte. Men däremot sa hon att ett aktivt barn och ett så lågt blodtryck som jag hade betydde att allt är bara bra. Det som gjorde mig mest nervös var nog att jag läste någonstans att dom kan behålla den dygnsrytmen som dom har nu på slutet även sen när dom är födda. I så fall får vi nog veta att vi lever, jag och maken.

Lappis, ska du jobba nu din stackare?!

• Telis

Piggelin, självklart håller jag tummarna för att du slipper tappa håret igen. Men jag måste säga ändå att jag nog inte sett någon som passat så bra i sjaletter osv som du! Klen tröst förstår jag, men ändå.

Liten, det låter ju jättebra att dom kan hålla på att sprattla även när dom sover, då kanske han faktiskt sover lite emellanåt.

Jag tycker att min mage har vuxit i omgångar, det är kanske likadant med din? Nu kanske den kommer att stå stilla ett tag. Är det bara tre månader kvar för dig? Vad tiden går fort alltså!

Stackars Victor, krupp låter ju jätteläskigt!

Grattis till alla Annor!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-12-09 09:38:13 följande:
    F ö var jag gravid i morse med.
    Tjohooo!!
  • Telis

Ore, en kollega till mig blev addad av en människa på vårt huvudkontor (i ett land långt härifrån) som hon aldrig någonsin pratat med utan bara mejlat med ett par gånger. Helt otroligt. *skakar på huvudet*

På tal om Facebook, kan man ta bort folk lite elegant utan att det märks så mycket? Jag blir dränkt av invitations till olika FB-grupper av en viss människa. Eller går det att stänga av så att man inte kan få en massa såna där skitmejl från FB?

• Telis

Parnassia, jo problemet är att jag nästan känner honom för mycket. Nej, så ska jag inte säga, det är bättre att känna för mycket än för lite. Och det ÄR oftast mysigt när han rör på sig därinne. Men det är så jag undrar om det ska komma ut en hyperaktiv parvel som aldrig någonsin sover.

Han ligger för övrigt också och trycker rumpan mot mina revben, samma ställe hela tiden och har så gjort i flera veckor. Det gör faktiskt rejält ont ibland, man fattar inte att dom kan vara så starka redan. Han kommer nog att komma ut med randiga revbensmärken på rumpan.

Visst är det svårt att upptäcka glimtar i ögon så här på nätet. Jag uppfattade inte heller det i BS fall. Jag brukar nog gödsla med smileys bara för att vara på säkra sidan.

• Telis

Oupsie, jo så är det kanske. Fast jag skulle inte vilja blanda privata kontakter med jobbkontakter, är det bara jobb kan man ju använda LinkedIn eller nåt.

Vad konstigt att dom tagit bort ditt namn ur kalendern, det är väl inte så opoppis nu för tiden precis?

• Telis

muggles, ååååååh, vad skönt att det visade minus!!

Lappis, jag tror att det finns fördelar med små killar också.

Frullan, vilket bra inlägg, jag håller med om alltihop!

Lycka till, koko!!

Jag kan också bli uppretad av besserwisserkommentarer men samtidigt är det ju så att jag verkligen inte har någon koll överhuvudtaget på tex det här med barn. Jag kan ju tro nu att det ska bli jättemysigt att vara föräldraledig men vem vet, jag kanske klättrar på väggarna efter ett par månader? Eller att jag tänker nu att föräldrar till barn som illvrålar inne på Konsum bara ska ta ut ungen och inte stå och förhandla för att sen själv upptäcka att det faktiskt funkar bättre med förhandlingar. Jag känner mig rätt så ödmjuk inför hela situationen och tänker att man får se helt enkelt, dels vad man tycker själv och dels vad man får för sorts barn. Det är ingen idé att göra upp allt för många planer och ha för många åsikter redan nu. Men bara för den sakens skull så vill jag ju inte ha andras åsikter uppstoppade i ansiktet heller, även om dom råkar ha rätt.

• Telis

Oj, stackars dig, Parnassia! Hoppas det känns bättre snart, om det inte funkar med skumtomtar så får du prova med en GB Sandwich Pepparkaka. Kram!!

• Telis

Tittar in som hastigast och slänger lite fredagspussar åt olika håll. Har varit och hämtat nycklarna till vårt nya hus idag och hann även dit för att kolla in läget. Såååå kul!!

Men nu måste jag jobba ikapp lite. Mindre kul.

Nenne, och klappa magen för du är graviiiiiiiiiiiiiid!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter