• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nennne, jag har massa klänningar, som det är strech i och som är halvlånga på mig. Du får gärna låna!

Hallå hallå.....

Träning....... har ingen kommentar alls! Jag är värsta soffpotatisen nu och har gjort mitt för 40 år framåt tidigare

Hus med pool EA, låter grymt!
    Vårt hus i södra sverige blir nog inte av, även om vi inte helt har släppt tanken. Jag har kommit på att jag trivs att bo i innersta o i min stadsdel i någon form av våning, så det blir nog att vi är kvar

Snaily, jag har en kompis som är hack i häl med dig! Hennes ÄP är troligen 22 januari, de håller på nere på MAS. Jag berättade om dig, men jag sa helt fel ag äggblåsor, 18 stycken skrev du i går, det är ju sjukt mycket, även att de ärsmå väl?

Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?
    Intressant hur som!
    Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.
    Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!

ååå min mamma kommer till mig nästa helg
    Maken ska iväg med sina kompisar o åka skidor i Schweitz, så mamma och jag ska ha myshelg i sthlm.
    Lappis eller ngn annan restaurang van människa i mina kvarter.
    Jag vill gå på ngt bra ställe för lunch.
    Försökte boka verandan pöå Grand Hotell i går, men det var fullt!
    Något i den dimenssionen som ni har koll på? Funderade på Berns, men jag har inte ätit lunch där på länge.
    TIPS?

• FruCicci

Nennne, jag har massa klänningar, som det är strech i och som är halvlånga på mig. Du får gärna låna!

Hallå hallå.....

Träning....... har ingen kommentar alls! Jag är värsta soffpotatisen nu och har gjort mitt för 40 år framåt tidigare

Hus med pool EA, låter grymt!
    Vårt hus i södra sverige blir nog inte av, även om vi inte helt har släppt tanken. Jag har kommit på att jag trivs att bo i innersta o i min stadsdel i någon form av våning, så det blir nog att vi är kvar

Snaily, jag har en kompis som är hack i häl med dig! Hennes ÄP är troligen 22 januari, de håller på nere på MAS. Jag berättade om dig, men jag sa helt fel ag äggblåsor, 18 stycken skrev du i går, det är ju sjukt mycket, även att de ärsmå väl?

Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?
    Intressant hur som!
    Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.
    Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!

ååå min mamma kommer till mig nästa helg
    Maken ska iväg med sina kompisar o åka skidor i Schweitz, så mamma och jag ska ha myshelg i sthlm.
    Lappis eller ngn annan restaurang van människa i mina kvarter.
    Jag vill gå på ngt bra ställe för lunch.
    Försökte boka verandan pöå Grand Hotell i går, men det var fullt!
    Något i den dimenssionen som ni har koll på? Funderade på Berns, men jag har inte ätit lunch där på länge.
    TIPS?

• FruCicci

hoppsan, 2 inlägg..... och missade ffffffffffffffrrrrrreeeddddddddaaaag i båda:-d

• FruCicci

Lappis, jag funderardepå M Dahlgen, men fick för mig att man inte kunde äta lunch där...
    Barnen ska vara med, fast de ska SOVA då Hoppas jag. Victor är ju som en klocka, så tänkte passa på att hinna äta då.
    AM, jag har varit på Lydmar, men inte super impad, jag hade nog för höga förväntingar.
    lappis, är det ok med barn på Mattias Dahlgens?
    Jag vet att Berns är ok med barn, och har massa barnstolar och grejor för dem....
    Annars tänkte jag att man får äta på ett ställe och sen gå till Cardierbarnenpå Grand H och dricka champagne sen, såg att de hade Polaren Rogers där

Vickan, jag vet att du inte är "galen"
    Olika människor har ju olika bild av hur man vill ha sitt bröllop, jag hade inte för mitt liv valt en skolmatsal när jag gifter mig, hade gjort det smidigt på andra sätt. Men har man ingen budget så är det ju jätte bra alternativ för både gäster och brudpar.
    Och sen att inte få ta o fira med alkohol, ett glas champagne, sitta o dricka läsk då, neeeeeej det går ju bara inte (för mig då)...

Undrar om vi ska köra brunch snart då?

• FruCicci

WOW AM!
    Vilka klänningar
    Du den där länken i går till babyshop, galet billigt. Jag var inne på Åhlens city och e hade samma åkpåse eller vad man kallar det för där men 300 kronor dyrare....
    Just det AM, ifall barnen vaknar är det ju bra om man kan ha med dem.
    Funderar på om MD är för fint för det! (ha!! inget är ju för fint för mina barn, men det kan ju vara gäster där som inte uppskattar mina juveler)

• FruCicci

Fan, Berns fullt med.

Victor har varit på Grand många gånger, dock inte verandan

Jag vill äta lyx lunch, men det går inte att få bord, är de löne helg eller?

Det får bli enkalre lunch och sen mer champagne i cardierbarne sen

nu ska jag ta min skorpa

• FruCicci

AM igen, funderade på Ulla Winbladh ett tag, men det lär väl vara fullt med...
    Ska kolla Djurgårdsbrunn, tack...

• FruCicci

Nenne, det var super läskigt. Tänk att jag skulle förklara för barnen varför alla var helt hysteriska runt omkring och sen bibehålla lugnet själv. Det var inte i ngn kyrka heller utan i ngn konstig aula... huuuaa.
    Jag älskar att ta med mig sonen i kyrkan o lyssna till körer och tända ljus och insupa atmosfären, så jag är inte emot kyrkor liksom och deras besökare. Men när det är vissa sorters anhängare, då säger jag tack o hej leverpastej!
    Men man föds väl in i olika samfund, har svårt att se att man helt plötsligt som vanlig 35 åring vill börja skrika i tungor och dyrka någon särskild gud (undantag finns ju så klart).
    Nåväl.
    Intressant är det iaf

Det är kul att tråden har olika tjejer med olika religiös och politiskt och samhälls och vad det nu kan vara för något... bakgrund
    och alla är så gulliga och hjälpsamma mot vararnda och så vidare.....

• FruCicci

Här sitter jag och dricker kaffe med mellangrädde i och äter rostat bröd med bregott och marmelad, freeeedag
    Måste grunda inför kvällens vin

• FruCicci

AM, de skickar inte till mig heller, jag har inte heller ändrat något.... blev väl för jobbigt

Oupsie, jag älskar att gå på pampiga bröllop och klä sig fin i klänning. Frack bröllop är roligast! Men det håller inte maken med om. Vi var på Frack bröllop i maj, en strålande vacker dag. Maken hamnade med solen i ryggen hela midagen Stackare. Lite varmt, ha ha ha.
    Men av praktiska själ gifter man sig ju dels, men oftast för att visa sin kärlek för hela världen med.
    Tänk 5 !!!!!!! bröllop kanske det blir. Jag är int bjuden på något bröllop
    Jag vet inte ens om det är ngn som kommer att slå till, så jag kan inte ens hoppas på att få bli bjuden. Hmmm.
    Min bror har inte goift sig, men han är i det där facket att han har 2 små barn och antagligen gör en mini affär av det, jag hoppas att hans tilltänkta har en annan syn ddock....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter