• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Att barnen åker framåt i en UJ (som jag har köpt) har jag inte ens tänkt på! Skit! E åkte bakåt jättelänge och jag älskade det, ville se henne. Hur ska det gå med korven??? Kan man montera ligginsatsen på ett håll och sittdelen på ett? Eller hur 17 funkar den där vagnen egentligen...
    *köper grisen i säcken*

• Parnassia

Men det är ju en duo som jag ska ha... Hur blir det med sufletten då?

• Parnassia

Tack för tipsen Cicci!Jag köper den begagnat av min syster, så billigare än så kan det definitivt inte bli. Det ordnar sig nog.

• Parnassia

Vickan: Japp jag var garanterat där om det var en tillställning tredje helgen i januari. Men jag kan inte minnas i vilken stad. Påminn mig!
    Grattis till unge på rätt håll och lite shopping!

BS! Håller tummarna för att kvällens prov ska vara bra!

• Parnassia

Heja Oupsie! Ladda om till på måndag och ring! Jag hatar också sådanadär samtal, så du har min fulla förståelse och peppning.

Vi har fått barnvakt imorgon kväll nu och ska ut och äta med ett gäng kompisar. Trevligt! Måste maxa livet med sånt nu framöver eftersom det så småningom kommer bli total stiltje pga korvens ankomst.

• Parnassia

Här blir det hämtpizza och koma i soffan. Trevlig helg på er allihopa!

• Parnassia

Hej Telis!
    Vad roligt att höra ifrån er och skönt att ni mår bra! Det låter som att han var precis lagom stor tycker jag, ingen bjässe men inte pytteliten, men ändå en riktig bebis om du förstår hur jag menar. Jag ser fram emot att få se en bild, om ni inte hittar en kabel kan jag skicka en, vi har flera.

Hoppas att amningen lossnar lite mer för er snart. Det tog några dagar innan det blev lättare tyckte jag. Jag håller tummarna för er.Kram!

• Parnassia

Det var jag som undrade om Libero... Har upptäckt hur det var nu jag också. Det var ju bara en liten kod, på _insidan_... Inga glada kaniner längre. Kaninbilderna har man på sig till juni typ att skicka in.

Snart kommer vännerna på fördrink, vi är barnfria och sen blir det middag på lokal.
    Kram!

• Parnassia

Telis! Vad roligt att få se bild på det lilla underverket! Jag tycker att han var lik dig! Iaf om man ser till bilderna i galleriet.
    Och hoppas att amningen kommer igång för er ordentligt snart.

• Parnassia

Hej hopp!
    Trött som attan och ond mage blir/får man när man jobbat med saker man inte är van vid i några dagar. Fullständig koma på kvällarna likaså... Men imorgon och fredag är det som vanligt igen, skönt! V 31 närmar sig...

Hoppas det gått bra för snaily idag!

Och kramar till Telis som kämpar med amning! Jag hade kontakt med amningshjälpen någongång, via mail bara, men fick bra bemötande även den vägen och goda tips, om inte annat så kändes det superbra att ha kontakt med ett proffs.

EGO Fick brev från facket/akassan idag om autogirot och storleken på min avgift. BAJS kan man minst säga om det. Insåg att jag sedan mars (då jag slutade ett mer välbetalt jobb) ändå har betalat in avgift som om jag fortfarande tjänade så mycket! F--------N! Det är väl inga pengar man kan räkna med att någonsin se igen va? Kan tillägga att jag de senaste månaderna tjänat typ hälften av vad jag tjänade då...
    Summa av kardemumman: Kolla upp vad ni betalar så ni inte gör som pucko-parnassia.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter