• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ego: Hade hål i tanden, ganska djupt. Hur 17 kan det bli så djupt så fort? Kan det ligga och jäsa utan att märkas, mer att det hade setts på röntgen om jag inte varit gravid vid senaste undersökningen?

Hur som helst är jag nu nästan 700 kr fattigare (de tar extra betalt för "akuttider" dessutom), har en temporär lagning (kritvit) och halva ansiktet bedövat. Ska tillbaka om två veckor för en ordentlig fyllning - förhoppningsvis! Eftersom hålet var så djupt, och gick nära pulpan, så vill de avvakta så att det inte blir infektion i den. I så fall får jag rotfylla tanden. F*n vad irriterande. Har redan en rotfylld tand samt en som de valde att dra ut istället för att rotfylla, så jag brukar vara väldigt noga med mina tänder. Men det verkar inte ha någon vidare effekt

Nog gnällt om det...

Tröstshoppade litet efteråt, ett par termobyxor och ett par varma kängor. Så att jag inte ska frysa om nedre halvan av kroppen när jag går ut på vagnpromenad. Och bara för det så kan man väl vänta sig mildare väder när som helst

• Ore

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:51:28 följande:

Förresten vad ska man med ett hus på 160 kvadratmeter till om man inte får några barn
    Breda ut sig rejält på, ordna stora glamourösa mingelfester, ha mer än ett extrarum så man kan ha många övernattande gäster, eller så har man hemmagym i ett rum. Eller pysselrum. Eller om man startar egen firma har man det som kontor och får göra avdrag för det

Meeeen, bara den där remissen blir färdigbehandlad snart så är du också igång med ivf. Det har ju varit hyfsat lyckosamt på sistonde Om du inte plussar innan dess, förstås... (för du slappnar väl aaaaav ordentligt så fort de har skickar remissen )
  • Ore

Flourtabletter noteras. Är duktig med tandstickorna som tandläkaren rekommenderat, och tandborstning. Och jag får inte så många hål, men de jag får verkar bli kraterdjupa på ingen tid alls

• Ore

AM: Bra att du sa ifrån, synd att den lille VD:n inte verkade ha vett att skämmas för sig själv...

Parnassia: Att det blir ljusare är heeelt suveränt! I övrigt så får jag stryk om jag önskar mig vårvärme. Mina skidåkande vänner vill gärna kunna träna ett bra tag till

• Ore

tack för påminnelse om ljusstakar och stjärnor! Har nu ryckt ur kontakterna, får försöka plocka ner dem när maken kommer hem tror jag... Eller om lillkillen somnar OCH klarar att läggas någon annanstans än på min mage

• Ore

Grattis till Piggelin!!!

BS: Trist att ni fick åka in igen, hoppas att det inte blir långvarigt utan att n får komma hem snart igen!

AM: Är duktigt avundsjuk på att du fått se Televinken!

Izzie: Usch för allergisk reaktion. Lustigt attt den kom så långt efteråt...?

Cicci: Problemet med förstoppning pga att inte vilja bajsa hade lillkillens kusin också. Där var det de äldre barnen hos dagmamman som pratat mycket om att bajs är äckligt. Det löste sig dock genom att dagmamman fått de andra barnen att inte säga så, i övrigt gjorde de som ni. Pratade mycket om det och avdramatiserade det. Tror att de även hittade en bra bok om hur maten går från munnen och kommer ut som bajs. Med "dragspelstarm" man kan dra ut och liknande. Den blev populär

Tinga: Din tandläkarräkning verkar vara värre än min... Håller helt med att de pengarna känns surt att lägga ut! Jag surar litet för att de inte märkte hålet när jag var på undersöknin för knappt tre månader sedan. Och efter att ha pratat med maken så kanske jag ska satsa på rotfyllning ändå. Maken hade liknande bekymmer, och har mycket ilningar i den tanden. Skulle vara jobbigt att ha det när jag tränar i kallare väder.

Härligt med litet ledighet! Njut av det, det är du väl värd! Hoppas att det fortsätter gå brra med Piff och Puff på dagis!

Snorkis: Häftigt med KUB snart. Boka tid hos frisören också, så att vi snart får se dig i galleriet!

Mugglan: Jobbigt att varva jobb och vabbande mitt i flyttstöket... Men dagarna går ganska fort, och snart är ni inflyttade!

• Ore

Åååh, fler som fått se Televinken. Jaja, den som väntar på något gott, eller hur är det?

Ego: Jag har fått en sportälskande son *mamma nöjd*. I helgen skulle han inte sövas, utan se Tour de ski. Han har upptäckt TV:n, och för att han inte skulle vrida nacken ur led så har vi köpt en babysitter till honom. Just nu ser han mästarnas mästare och verkar helnöjd

• Ore

BS: Skönt att det går åt rätt håll. Hoppas ni får åka hem på lördag, då

Junilejon: Låter bra att det går åt rätt håll med tråkigheterna...

Lappis: Den korta klänningen och skyhöga klackar låter suveränt snyggt!

Har precis ringt min syster och meddelat vilket hyss hennes yngsta hade för sig i mitt badrum, slänga en av mina linser på golvet. Syrran frågade "har du tagit upp en av mosters linser". -"Nej, jag skruvade bara upp korken". Hmm...

• Ore

Mugglan: Trist att inte ha fått glad gubbe... Ni kanske kan få till litet tröstsex just in case

Snaily: Mycket jobbgrubblerier förstår jag... Fundera ut en lönegräns, så att du vet vid vilken nivå det inte är värt att flytta, är mitt tips. Och även om det känns fel, så finns det ju ingen anledning att nämna att ni gör ivf... Tycker inte jag

Vickan: Härligt att troller ligger med huvudet rätt, och skoj med shopping!

BS: Skönt att Astrids värden blir bättre, hoppas nu att de håller i sig så ni får åka hem och mysa!

Lappis: Mingel med mat och senare dans låter som ett jättebra upplägg för fest!

Själv ska jag ha trädgårdsfest när jag fyller jämnt, nästa sommar. Måste bara fixa trädgården först

Oupsie: Attans att de inte svarar när du har laddat...

Nenne: Tiki eller inte, du kommer vara hur söt som helst...! Denna klänningen skulle jag köpt till syrrans bröllop utan att blinka om den funnits då... www.lovelymama.se/se/article.php&art=2695084

Jag vill också gå på bröllop! Jag och lillkillen klarade ju av fyra möhippor i somras Tyvärr var tre av bröllopen på samma dag så vi fick prioritera...

Hmm, ber om ursäkt för allt jag glömt att kommentera... Det var många sidor att läsa ikapp

Jag är också litet nedstämd pga dödsfall i släkten... Det var min gammelmormor. Hon var nästan 90, och har varit dålig till och från ett tag, så det var inte oväntat men ledsamt ändå. Vi hälsade på henne tidigare i veckan, och jag fick så fina kort med henne och lillkillen. Fick även kort med fem generationer. Och jag är ruskigt glad att vi inte väntade till nästa vecka med att åka, vilket vi funderade på...

Idag har jag varit på återträff med föräldragruppen. Det var "bara" tre bebisar av fem där, men det var skoj! Kommer träffa dem och fler föräldrar igen nästa vecka, då det är baby-massage.

• Ore

Heeeej Telis!!!

Vi väntar med spänning på Televinkenbild, och får ge oss till tåls litet till alltså

Skönt att allt gick bra, STOOOORT GRATTIS!!!

Angående amningen: Det tar väl 3-4 dagar innan mjölken rinner till...? Och det kan t.o.m. ta litet längre vid kejsarsnitt, eller vid komplikationer under förlossningen (fick jag höra iaf). När det kommer mer mjölk, så kanske du och Televinken får kläm på det hela...?

Sedan kan det ju ta ett tag innan man får det att fungera bra, jag gav lillkillen extra ersättning när han var hungrig, i ca 2 veckor veckor. Sedan var det 2-3 veckor med "uppsamlad" mjölk som extramatning, innan det blev ordning på det så att han kan äta sig mätt varje gång.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter