Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ego: Hade hål i tanden, ganska djupt. Hur 17 kan det bli så djupt så fort? Kan det ligga och jäsa utan att märkas, mer att det hade setts på röntgen om jag inte varit gravid vid senaste undersökningen?
Hur som helst är jag nu nästan 700 kr fattigare (de tar extra betalt för "akuttider" dessutom), har en temporär lagning (kritvit) och halva ansiktet bedövat. Ska tillbaka om två veckor för en ordentlig fyllning - förhoppningsvis! Eftersom hålet var så djupt, och gick nära pulpan, så vill de avvakta så att det inte blir infektion i den. I så fall får jag rotfylla tanden. F*n vad irriterande. Har redan en rotfylld tand samt en som de valde att dra ut istället för att rotfylla, så jag brukar vara väldigt noga med mina tänder. Men det verkar inte ha någon vidare effekt
Nog gnällt om det...
Tröstshoppade litet efteråt, ett par termobyxor och ett par varma kängor. Så att jag inte ska frysa om nedre halvan av kroppen när jag går ut på vagnpromenad. Och bara för det så kan man väl vänta sig mildare väder när som helst