Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Förtydligar 2. Allt för att lugna nenne liiite i alla fall:
    Mitt bf är 5 mars, går in i v 32 nu. Därmed bör bekantingen vara i v 30-31 ifall de ska ha i mitten på mars. Tidigt men inte möjligt.

• Liten med Mindre

Parnassia - japp, trist julklapp. Använder själv placker (dubbeltrådiga!). Men att ge bort det i present till någon som har egna pengar känns urtrist.

• Liten med Mindre

September - krya på dig!

Muggles - det fanns annat på mamsens önskelista. Så hon fick ett par fantastiska uppblåsbara galgar ihop med sina välgörande presenter. Jättespännande! Men för mig känns det roligare att ge än så pass "intima" saker som plackers. Hade varit som att ge bort bindor eller tamponger...om hon nu behövt det.

Frejis - hoppas far din piggar på sig! Jobbigt att vara långt ifrån när det stökar till sig.

FruLlis - är så glad att det börjat kännas bättre, och hoppas att det går super på ditt samtal, eller att det går så att du får den terapi du vill ha. Och en kryssning i svit låter ju inte helt fel, med eller utan barn.

Ikväll hägrar barnvakt o mat på restaurang. Måste tyvärr med maken o kolla tv-högtalare först. Men det är väl lika bra så att jag får chans att tycka till om storleken o så. Det han föreslog lockar inte riktigt...

Ös på nu med FREEEEDAGSRÖÖÖJ!

• Liten med Mindre

Nenne- att den andra ligger närmre jobbet är väl en jättebra anledning. Det spar ju massor med tid, för det är ju många besök som ska in.

BS - glömde - Mindre gillar också att sjunga med. Och hon kommer ihåg fragment av sånger man bara sjungit någon gång, och då gäller det att komma ihåg vad det var. Typ "fest - banjanjanja", det säger sig själv att det är "Styrman Karlsson" som fastnade i pottan väl?

• Liten med Mindre

Cicci - jag tror svärmor förtjänar någon fin fotkräm mot spruckna fötter nästa jul, när du ändå var förbi Apoteket...

• Liten med Mindre

Snaily - jag skulle kunna tänka mig att få lite mer kyla här nere. Expressfrakt? För enligt teorierna ska det väl döda av en del otäcka kryp som fästingar och mördarsniglar ifall det är rejält kallt under en längre period på vintern.

Eller är jag optimist nu?

Vill bara så innerligt gärna kunna mumsa hallon ur landet utan att bylta på mig flera lager kläder o stövlar mot ohyra.

• Liten med Mindre

Haallåååå! Inspirationen??

Tyckte det var så mycket att göra före jul, och nu kan jag inte komma på vad det var. Selektivt minne? Förvärras förstås av att det saknas folk att fråga om det jag faktiskt kommer ihåg (har listat)...

Någon som har någon inspirerande helgmat att föreslå?

• Liten med Mindre

BS - angående mat så har vi försökt "göda" Mindre över julen, mycket korv o pasta. Och lite för mycket trugande med att mata henne medan hon pysslar med annat.
    Nu blir nog taktiken att övergå till att hon får pilla i sig det hon vill av den mat vi väljer att laga. Dvs blir det ris och fisk så blir det. Kanske inte helsegt kött förstås och konstiga röror. Brukar ge henne kokta grönsaker dock.

Sen är det jättetrist när hon inte äter något, som igår. Men det får väl bli så. Hon äter ju inte jättemycket mer välling på kvällen för det, så jag antar att hon inte är superhungrig.

Och vad gäller toa o potta så verkar det vara 2 steg fram och 1 eller 2 tillbaka för rätt många.

Nenne - jag tror nog att dragningskraften var rejält mycket större där BM har lokaler, än hemma på ert rosa moln.

• Liten med Mindre

BS - jag fick kolla ferritin, järndepåer, denna gång, inte bara vanligt Hb. Något nytt de börjat med sa BM. Bra för mig som tidigare legat lågt, men nu har klarat mig utan tillskott.

Vad gäller mat så gjorde jag såna där frusna torskrygg-filéer igår, med lite lök, squash, kokosflingor, creme fraiche, rödcurry och fiskbuljong. Blev kanongott tyckte jag. Mindre åt mest kokosflingor och creme fraiche under matlagningen... Men jag blir så imponerad för hon känner igen även en lite skrumpen squashbit, och nämner den vid rätt namn. Och stapplar sig lite på creme fraiche-uttalet.

• Liten med Mindre

Nenne...tänkte bara att ni drogs ner på jorden igen hos BM och blev lite tyngre...

Svårt att veta hur ni ska göra med bytet. Jag tror nog att de flesta är bra, men att BS hade otur och fick ett riktigt stolpskott till BM sist.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter