Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Stora Nyårskramen till alla!

Vi har städat, dukat om till tjusig fyrarättersmiddag vid bord klätt i vitt hellinne och med massor av olika glas, silvriga ljus och pärliga servettringar, BARA för oss tre.

Bubbel i rödrosa och värsta nyårsraketen.

Himmel vad det sköts i byn förresten! Och grannen, vars hundar jag var lite ängslig över, har hundar de tränat för smällar så de hoppade runt och skällde överlycliga och ville helst springa och hämta raketerna..

Naturligtvis ingår ett schysst godisfat och värsta brasan i kakelugnen i ett Nyårsfirande i nya huset.

• passionsblomman

Såg nu att flera undrade hur det gick i Onsdags.

Tja, vad ska jag säga...
    Blodproverna var alltså för att kolla AMH-värdet.
    Det ska ligga mellan 0,7-6,0 och ju lägre värde desto sämre är det.

Jag ligger på 0,793 för att vara exakt.
    Det innebär alltså i klartext att det är nu eller aldrig mer och därmed punkt.

Vi tog nya blodprover för det där med smittskyddslagen och HIV och så, och sambon sa att vi väl bestämt att vi skulle köra på.
    Jag sa förvånat att så har jag verkligen inte uppfattat honom och att jag tycker det känns som ett svårt ebeslut.

Vi skulle åka hem och prata igenom det en gång för alla och bestämma oss, men saken är den att vi haft sonen och nyårsfixande för fullt, så snacket har inte varit än.

Jag vet att det låter bagatellartat i lång loppet, men att sambon bara har en behovstjänst och i Januari fått uruselt med timmar och därmed är skitstressad över ekonomin allmänt sett, är en jättejobbig faktor för mig och ja tycker det känns som 25 000 spänn för en rätt liten chans.

Såhär månadsskiftet direkt efter den svindyraste jul vi någonsin firat känns det ju lagom kul att grubba över utgifter.

SAMTIDIGT som jag ju vet att vi iallafall gjorde allt vi kunde ifall vi försöker.
    SAMTIDIGT som jag tycker vi har en fin liten familj redan som det är också.

Svamla och vela.

Jag vet inte vad jag ska känna riktigt.
    Återkommer när vi bestämt oss!

• passionsblomman

Förresten så var "vårt" bubbel en nyhet på hyllan och den heter Champange Alexandre Bonnet Perle Rosé brut.
    Min sambo var mycket skeptisk men blev glatt överraskad och själv tyckte jag den var MYCKET god. Den blir det fler gånger!

• passionsblomman

Nenne, lågt AMH-värde betyder att åldern tar ut sin rätt och det blir sämre och sämre med ägg. Ingen nyhet alltså. Jag vet ju hur gammal jag är. *suck*

Mrs B, man kan säga att vi har ett datum: NYSS nämligen och bäst före är passerat.
    men som vi alla vet så är bäst före datumen på förpackningarna starkt överdrivna och inte sammma sak som sista förbrukningsdag..
    Det är egentligen bara att ta sig samman och välja och så stå för det valet.

Just nu önskar jag faktiskt mer än något annat att sambon skulle få ett positivt besked om en tjänst han vill ha och att det skulle bli en heltid nu genast omgående och på en gång.
    Han skulle bli så lättad och allt skulle kännas mer harmoniskt och under kontroll. Nu är det så ovisst allting med inkomster och så. Får han en heltid nu snart så vet jag att han inte alls skulle vara så ängslig och då känns de där pengarna inte lika stora heller.

• passionsblomman

Nenne, ja det var det där FSH-värdet de reagerade på och när de då tar ytterligare prover så kollar de just det där AMH.
    Det är ju skrattretande vilken tillvaro av förkortningar....

Lappis,-TREVLIG RESA!!!!

• passionsblomman

Nu har vi bestämt oss för att vi gör ett försök med IVF.

Då har vi gjort vad vi kunde.

Som min sambo sa "pengar kommer och pengar går" och eftersom han är med mig i det resonemanget och inte tycker att det är onödiga pengar, så är jag beredd att ta chansen. Jag vägrar stå där med någon jävla skuldbörda för att jag övertalat honom till något han inte var fullt beredd till själv nämligen.

Egentligen är det mest däri min osäkerhet har legat. Nu vet jag vart jag har honom och att det är VÅRT beslut-inte mitt med påhejningar från tråden och en halv eller helsur gubbe i bakgrunden om ni hajjar vad jag menar.

Så nu flickor börjar året med att ni får så lov att hålla era tummar för mig och att 2010 kan få bli ett plussitivt och glatt år för min del.

• passionsblomman

Jag väntar förresten mensen när som helst, så det blir bara att ringa på måndag till läkaren och så borde det väl då bära av upp mot Uppsala i februari om jag räknar rätt?

• passionsblomman

Tack söta gulliga ni för peppning och omtankar och hållna tummar.

Vad ni gör med era blygdläppar bestämmer ni själva...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter