Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Muggles - jag har fler vänner som inte fått sålt på första försöket nu i höst. Mysko tycker jag...
Är söndagsvisningar ovanliga i Götet?
Muggles - jag har fler vänner som inte fått sålt på första försöket nu i höst. Mysko tycker jag...
Är söndagsvisningar ovanliga i Götet?
BS - i USA går de 31 oktober. Har folk tänt lampan vid dörren är man välkommen att "be" om godis. Är lampan släkt betyder det att man inte vill ha besök.
Men så sofistikerade är inte folk/barn här.
BS - jag tror inte det finns någon rutin i Sverige på när barnen går runt. Det verkar inte så i alla fall. Så du får nog vara beredd lite när som helst.
Tyvärr. Enklare med Skärtorsdagen som var en fast dag och väl accepterad. *bakåtsträvaren*
Oj en sån lugn kväll. Fler än jag som hade fullt upp på annat håll. Hämtade 2 påsar grejor till Mindre från en bekant. Trevligt att få kläder och saker. Även om det mesta var för framtiden.
Men lilltjejen i pyjamas hittade genast dammsugaren i en av påsarna när jag kom hem. Och då skulle det städas efter tandborstningen. (Tandborstningen som förresten går riktigt bra nu sen hon fått en egen placker-tandtråd att pilla med medan jag borstar. Eller så måste jag borsta bort smutsen när hon "trådat", och det är fullt accepterat. Skönt!)
Barnklädesfrågor -
De varmfordrade gummistövlar vi köpte på Intersport var kass (kalla o fuktiga, vet inte om de blir fuktiga utifrån eller inifrån), och nu ska vi leta andra skor, och kanske stövlar. Och gnälla högt i affären dessutom.
Ni som har varma gummistövlar som inte blir kalla o fuktiga inuti - vilket märke då?
Goretex-kängor, eller andra varma vinterkängor till barn - vad har ni köpt som verkar bra. Måste vara något som andas.
Heja Kängu!
De kanske också vill ändra en del grejor och ser att du har potentialen att göra det?
PB - buss på med lekdejterna. Du låter som en toppenmamma tycker jag!
BS - jobbigt med farmor. Krya på familjen.
Krya på-isar till koko-familjen med.
Vad gäller garderober så är jag en sån som vill titta i skåp och lådor som är fast inredning. Vill veta om de är något att ha eller om det kommer krävas nyinvesteringar, hur stort utrymmet är om det inte är uppenbart från utsidan. Men bara titta. Gräva för att se bättre gör vi endast i skåp under diskbänken och tvättstugan, typ.
Stövelfrågan har vi löst genom att köpa upp oss till snordyra goretexkängor till Mindre (Viking). Hoppas det blir bättre.
Annars har helgen varit bra. Möhippa hela lördagen och det var kul att vara på vift, göra roliga saker och prata med nya människor. Prövade stunt-gruppen och bruden och de ogravida som ville fick pröva olika stunt-tricks. Såg jättekul ut att hoppa i luftkudde!
Avslutningsvis skulle vi alla lära oss att slåss som på scen, och spela upp en liten show 2 o 2. Några kom igång så ordentligt med fighten att de glömde avståndet - och en tjej fick en rak höger i ögat. Hej vad det går vilt till! Fast det blev mest ett litet märke - ingen rejäl blåtira.
Telis - grattis till försäljning!
Och visst fyller väl Cicci år här i krokarna? GRATTIS på födelsedagen!
Måste nog jobba lite nu - har korta dagar när maken är bortrest - men inte är jag mer jobbsugen för det...
Ore - det enda jag lyckades klämma i mig någon timme innan vi åkte till BB var havregrynsgröt (hade ätit lunch och så under tagen innan det blev intensivt). Men det kändes rätt bra. Och eftersom jag kräktes några gånger under förlossningen är jag glad att det inte var stabbigare mat som returnerades. (Den var inte så förändrad och otrevlig som mat man tuggar skulle vara. )
Snaily - heja äggen! Hoppas det är nåt riktigt fint på gång.
Lantlig stil - i lagom mängd, och jag håller med om att det beror lite på typ av hus och läge. Vad gäller new england-stil så håller jag ibland på att kräkas när vi får nya upplagan av Skärgårdsliv (får den gratis av någon anledning). För oavsett var de hittar husen de visar, eller vilken typ av hus det är, så är det pärlspont på väggen, röda, blåa och stjärnbeströdda kuddar o filtar. Tydligen är det vad folk förknippar med skärgård, för när de inte finns med så gnäller prenumeranterna över det. Och andra som jag tycker att nog måste stilarna i skärgården vara lite mer varierade??? Och så är det till 90% lyxhus som visas. Fast det är nog representativt för skärgården nu för tiden kanske...
Annars är jag rätt seg idag - känner ett omättligt behov av sötsaker och måste nog tillfredställa det. Var svimfärdig på tunnelbanan, och så kan vi inte ha det. Ska nog mumsa lite mer godsaker och titta på mina fina rosor som maken skickade till mig på jobbet, för att jag låter honom vara på "skogsmulle-kurs" (hemvärns-grejor...) i 5 dagar.
Skickar över lite sockerhaltiga godsaker till EA. Kanske räcker den energin till ett litet leende...som brukar pigga upp.
KRAAAAM!