• gosnosen

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Just det Telis - skönt med en ny bra barnmorska. Och man ska alltid hålla så många dörrar öppna som möjligt.

Muggles - tack! Njut att av vara "ledig" från bekymmer ett tag. De tenderar ju alltid att dyka upp igen när man minst önskar det. När är det ni får flytta in i huset förresten?

• gosnosen

Nu är det dags att göra en slutspurt på jobbet för att sedan åka hem i regnet.

Ha det så bra allihopa! Hör av mig när jag är hemma igen!

Kram!

• gosnosen

Vilken tsunamiplusvåg det har varit här de senaste veckorna! rt grattis till Snorkis och Blivande! Jättekul! Äntligen ett IVF-plus också, det var inte igår.

Och mest av allt, Nenne, SUUPERGRATTIS!!!! Jag blev så glad och varm i hjärtat av att läsa om ditt plus. Äntligen är det er tur! FET och AH verkar ju vara the shit!

Förutom detta finns ju massor att kommentera, så jag tror nästan att jag hoppar över det. Bara en extra kram till Frullan, Koko och BS som verkar ha haft det lite kämpigt av olika anledningar.

Själv har jag varit hemma i en vecka efter superskön semester. Vi ville verkligen inte åka hem, utan trivdes väldigt bra på stranden och i havet. Det kändes väldigt välförtjänt att få åka iväg till sol och värme i ett grådassigt november. För vi hade jättetur med vädret. Var ju lite orolig innan att det skulle regna hela tiden, då prognoserna såg ut så, men solen sken varje dag och det var ca 35 grader varmt. Någon enstaka skur på natten eller eftermiddagen, men inte alls mycket. Bästa kvällen var på makens födelsedag då vi åt private dinner på stranden och fick massor av mat, bla färsk grillad hummer. Underbart och väldigt romantiskt! .

Nu är man tillbaka i verkligheten på riktigt och ska försöka styra upp lite julklappar och mys här innan det är dags för julefrid. Tiden går välidgt fort!

Kram till alla!

• gosnosen

Tack Telis & Lappis!

Lappis vad härligt det låter med Thailandssemester i januari! Det här regnet och mörkret kan ju göra en knäpp. Det kan ju knappast vara läbbigare väder.

Hoppas att det går bra att flyttpacka Telis. Minns när vi skulle flytta till huset och skulle packa ihop en liten tvårummare på 50 kvm. Kändes som att det aldrig skulle ta slut. Förstår inte nu hur vi någonsin ska kunna flytta från huset. Skulle ta ÅR att packa ihop allt.

Tinga - Kladdkakemuffins låter smaskens. Recept? Vad skönt att Piff & Puff har börjat äta bättre. Sen vad de äter är väl kanske inte lika viktigt än så länge.

• gosnosen

Det ska ju förstås stå STORT grattis till Snorkis och blivande. Vet inte vad som hände med bokstäverna...

• gosnosen

Jag återkommer på resetråden lite senare med lite längre berättelse om vår resa!

Nu dags att åka in till stan för att träffa en kompis!

Återigen Nenne, är så glad för er skull! Puss!

• gosnosen

Syskonvagnar kan jag inget om! Så där kan jag inte alls bidra. Däremot älskar jag Hitta Nemo. Den är helt underbar tycker jag! Ice Age och Madagaskar är också favoriter. Tyckte däremot att Ratatouille var lite halvseg.

Visst är det underbart att det äntligen är vitt ute?! Hoppas att det ligger över jul och framför allt att det är vitt i norra norrland dit vi ska bege oss över juldagarna. Det var visst lite ont om snö när jag talade med pappa i helgen. Känns skönt att åka bort över jul, blir inte så stor press på att fixa massa hemma då. Har mest adventspyntat lite och bakat lussebullar. Annars återstår mest lite julklappsinköp. Har en födelsedag att fira också till helgen. Någon som har en bra idé på mat som både passar vuxna och barn i 2- och 4-årsåldern som är lite festlig?

Nenne är fortfarande så otroligt glad för er skull! Hoppas att du fick bra bemötande hos MVC igår!

Oms - fy vad trist med matförgiftning! Jobbigt också att behöva flyga långt med sådant i kroppen!

• gosnosen

nenne - tack! Det var jätteskönt och väldigt väldigt bra för oss båda.

• gosnosen

Oj vilken konstig smiley. Hur gör man pussgubbarna?

• gosnosen

Här har hänt massor som vanligt under min alltför långa frånvaro. STORT GRATTIS till BS och Telis som har nedkommit med små juveler! Är bara lite avundsjuk... Trist bara BS att ni har blivit fast på sjukhuset. Håller tummarna för att ni får åka hem imorgon! Kan inte låta bli att impas över att ni tar er tid att skriva i tråden trots att ni nyss har fått barn, om än på olika sätt. Det visar väl i o f s på hur nära man har kommit varann här i tråden under åren som gått.

Är på väg till middagsbordet men hade lite tid över och ville in och skriva grattis till er och skicka lite kramar till övriga! Ska försöka återkomma mer under helgen! Stor kram!

• gosnosen

Förresten Lappis - härligt att ni haft det så skönt i solen i Thailand. Såg att resetråden var stängd, någon ny på gång?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter