• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci & Frullan: Thailand: vi ska till en extremt barnvänlig resort vid Bang Tao Beach (på Phuket). Livia ska gå på barnklubb och vi ska bara slappa (om nu Hektor har samma intentioner ...)

Det var det lyxigaste barnvänliga vi hittade på Ving ... Och jag tycker vi kom billigt undan. Det är inte alls i Evasons klass - fast dit hade jag aldrig åkt med småbarn. Hur änglalika man än tycker att ens barn är så är nog inte övriga gäster lika intresserade av treåringar som gör bomben i infinitypoolen ...

(Jag och maken har inte åkt på bröllopsresa än .. det spar vi tills vi kan lämna barnen hemma och då ska vi bo på något riktigt barnovänligt ställe! )

Det ska bli ett intressant reseexperiment. Jag har aldrig åkt till ett sånt här "Bamse-hotell" förut ... Knappt ens på charter. När storsonen var liten "strandluffade" vi i Indien - det skulle jag aldrig våga nu. Hoppas den här resan får mig att våga börja resa igen med barn - på vilket sätt det vara månde...

• fru AM

Mycket smart drag, Lappis!
    Thailand finns ju kvar. Om ett par år sitter du där med fötterna i barnpoolen!

Lapinette skrev 2009-10-28 16:02:48 följande:
    AM - har lämnat Thailand som resmål just av den anledningen att det är ett ställe som jag kan tänka mig att åka med barn. Jag menar, lämnat för tillfället. Försöker nu bara göra barnovänliga resor.
  • fru AM

JAvisst ser det skönt ut! Oroar mig just nu mest för om det finns barnmat + blöjor att köpa på hotellet, samt om det är många "cevin med c" som firar semester där ...

• fru AM

Äh det senare är det faktiskt mest maken som oroar sig för - han har ALDRIG åkt på charter resa nånsin och tror att vi kommer hamna i ett WT-träsk.

• fru AM

Har nu bestämt mig för att köpa dessa sandaler hemma:
    www.brandos.se/diba/vanna-800618-a-4-5041/
    Och flipflops på plats (Liten: jag har "bara" 40 så någon typ av flippisar borde det finnas till mig om än i herrsortimentet. Värre är det nog med Livias blöjor - i hennes storlek har väl alla Thalandsbarn slutat med blöja)

• fru AM

Oj vad med rosa det var här på sidan - är det MIN tråd? Vad gör alla andra? Har ni ett LIV?

• fru AM

Haha - det tänkte vi också, tills vi kom på att det bara är några timmar om dagen som klubben är. Och sen kom vi på att vi har Hektor ... Semesterpökandet får ske efter nattningstid, på balkong eller i duschen

nennesjuttioåtta skrev 2009-10-28 16:55:09 följande:
    hahaha, det kanske är bra att jag inte har barn eftersom det enda jag tänkte på var att då lämnar man ungarna på Bamseklubben så håller vi oss till sängen- poolen - sängen - poolen....
  • fru AM
    Eller fylla badkaret och ta inträde av traktens barn som kan hoppa bland kulorna!
    Ore skrev 2009-10-28 18:23:54 följande:
    Förresten, 100 liter frigolitkulor är rätt så mycket... Fick för mig att jag skulle sy en egen amningskudde. Men ville ha såna där små frigolitkulor, inte vadd. Hittade sådana kulor på stoff och stil, köpte ett paket för 179 kr utan att egentligen kolla på hur stort paketet var... Bara att konstatera - jag kan göra många amningskuddar
  • fru AM

Kängu: Grattis till jobbet!

Kramar till alla eftersom jag har glömt övriga kommentarer!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter