• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM, nu hann jag svara på din fråga utan att ens ha hunnit sett den. Det blir snitt den 13:e. Och eftersom Televinken ligger på +20% på viktkurvan så känns det helt okej.

Jag har haft en helt galen kall mjölk-craving i ett par veckor som nu har bytts ut mot en kall julmustcraving. Vad betyder det för Televinkens könstillhörighet?

• Telis

AM, ja, jag VILLE ju vela in i det sista men det fick jag inte för läkaren så då fick det bli så.

Klart du ska skriva en bok!

Muggles - Hur mår du nu då?!

• Telis

Oj, stackars mugglan, klart att du ska gå hem! March iväg!

Jag vill också ses efter jul! Vi kommer att hålla oss hemma och har iofs mycket att göra och kommer att få lite besök då och då men det ska nog gå att snickra ihop något.

• Telis

Oms, det låter ju som en väldigt trolig förklaring.

nenne, vi var på Ikea häromdagen och tog ett varv på barnavdelningen för första gången någonsin och jag tyckte att dom hade jättemycket fint. Pyttesmå stolar, mattor, påslakan, haklappar och sånt där.

• Telis

Tinga, vilket jädrans skit alltså att det inte lossnar för killarna och deras ätande! Jag hoppas verkligen att det bara är ett tillfälligt bakslag och att sond- och matstrulsperioderna blir kortare och kortare. Och att dagiset blir en riktig avlastning för dig och din man. Stora kramar!

Oms, hoppas att dina matstrulsperioder blir kortare också och att du är på bättringsvägen nu utan läkarbesök och mediciner!

Snaily, tusen tack för ett jättetrevligt besök igår och för presenterna! Televinken hälsar och tackar på förhand.

koko, hoppas att du också mår bättre idag!

Idag ska vi hämta hem barnvagnen och shoppa lite andra bra-att-ha-saker till Televinken. Jag känner mig lite skrockfull som om det kommer att gå åt pepparn bara för att man köper saker men någon gång måste man ju börja.

Kramar utifrån förorten!

• Telis

Gomorron!

snaily, ja nu har vi barnvagnen hemma, fast vi har inte vågat packa upp den ur kartongen än.

muggles, grattis till den glada gubben!

muggles igen, det är nästan min barndoms finaste minnen när vi var hemma hos ett par kompisar till mina föräldrar och man fick somna på deras säng samtidigt som man hörde elden spraka i den öppna spisen och dom vuxna satt och pratade. Det kändes som sån lyx att bli buren in i sin egen säng sen och utan att behöva borsta tänderna för en gångs skull.

Lappis, jag har en sak till till din lista över saker som är bra med att inte vara gravid. Mina fötterna har nu svullnat upp så att jag inte längre har några fotknölar och jag kan inte använda mina stövlar längre. Det är ingen jättehit att tvingas ha jympadojor när det är massor med snö och minusgrader samtidigt som man inte kan knyta skorna själv för att magen är i vägen.

AM, jag har nu vågat prova nässköljning för första gången! Det var halvläskigt men jag kan förstå om man blir lite beroende.

God Jul till alla som inte hinner titta in här något mer innan jul!

• Telis

Piggelin, vad härligt att ni också har fått snö! När jag gick till tunnelbanan imorse så såg hela världen ut som tagen från en Astrid Lindgren-jul, det blir så himla fint med lite snö!

AM, haha, vad mycket trevligt man har att se fram emot - att vara lycklig över att få sova 5 timmar per natt, svettas kopiöst och kissa elefantmängder!

Fötterna gör iallafall inte ont, däremot har jag lite ont i händerna, framför allt på nätterna och morgnarna, det borde väl också bero på att man samlar på sig en massa vätska?

Lappis, hoppas att dom fått ordning på grejorna på Skavsta på onsdag! Vad kul att din pappa blev så glad, jag blev lite tårögd jag också.

Jag har hittat en radiokanal med bara julmusik och har lite lagom roliga arbetsuppgifter samtidigt som adventsljusstaken lyser i fönstret och snön ligger vit på taken, det är riktigt mysigt att vara på jobbet idag. Särskilt som det bara är en halv vecka.

• Telis

nenne, jag har ett par Timberlandkängor någonstans (frågan är bara var ) men dom är inte så värst sköna så nu kör jag med ett par såna där lite grövre Salomon-pjuck. Det går det också även om dom inte är så snygga att ha på jobbet. Snart är det bara tre veckor kvar.

Haha, snacka om knäckande om man efter flera års försök ska berätta för mamma att man är gravid och så kommer hon och säger att hon är det också.

• Telis

Jag vill också få julkort från AM nästa år!

• Telis
    Parnassia skrev 2009-12-21 15:46:36 följande:
    Här i bygden tillverkas en gubbkalender som säljer som smör. Så varför inte ett julkort? Min man är med för andra året i kalendern förresten.
    Då har du ju julklapparna klara till släkt och vänner.

Klart att det var en god gärning om hon hade ett sånt stort behov av att prata av sig lite!

På tal om goda gärningar - igår när vi var ute och åkte med bilen fick vi syn på en väldigt gammal och väldigt krokig gumma som var ute och stapplade i tre decimeters lössnö med sin rollator. Hon var så krokig stackaren att hon hade mer snö på ryggen och nacken än på huvudet. Lilla gumman! Så vi stannade och frågade om vi kunde skjutsa henne någonstans men hon skulle inte så långt till och hon sa att det var jättemånga som stannat och frågat om hon ville ha hjälp. Jag blev så glad över att det var många som stannat även här i storstan! Tycker alltid att man får höra en massa historien om hur folk ligger på gatan och dör typ utan att någon bryr sig.

Nej, nu måste jag rusa till sjukgymnasten. Hej så länge!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter