• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vänner: det var jättemysigt att ha er på besök, som alltid! Nästa gång blir det mer plats också Snygg julgransfot! Funderar på att kopiera och skaffa den jag också. Tycker att de där gröna i plast bara går sönder jämt.

• muggles

*dansar in*

Lappis: usch vad tråkigt för dina "kompisar".

Nenne: jag har träningsvärk i blygdisarna...

• muggles

Lappis: vad bittert det måste ha känts för henne!!!

• muggles

EA: hej! Var i cykeln befinner du dig nu? Jag har tappat bort dig nu när vi inte cyklar samtidigt längre...

• muggles

Nenne: vad menar du - jag har ju klämman! Båda händerna fria

• muggles

Bliv: vilken rolig nyhet!!!! Tråkigt med överstimuleringen men det kan det ju vara värt. Grattis!!!

Hit med skumpan!!!

• muggles

Vickan: profylaxkurser är alltid i privat regi. Föräldrautbildning är eg lika med förlossningsutbildning (fast på det är profylaxkursen bättre) + lite amning. Föräldragrupp är mkt riktigt ordnad av BVC för de föräldrar som får barn ung samtidigt, så att de ska ha gelikar att stöta och blöta med. Bvc brukar anordna några träffar 3-5st och sedan förväntas man fortsätta kontakten själv. Studiebesök på BB är absolut inte nödvändigt men jag tyckte det kändes som en bra förberedelse. Vi fick prova lustgas tex och de berättade lite om olika smärtlindringar de erbjuder, visade ett förlossningsrum mm.

• muggles

En förberedelse jag brukar rekommendera är att läsa på om olika sömnmetoder innan. När man väl får problem är man för trött för att läsa på

• muggles

Tinga: BIM är väl om en vecka circus maximus... Om Nenne plussar först så plussar jag gärna efter henne!

• muggles
    viktualia skrev 2009-12-04 13:28:12 följande:
    Mugglan - aha! sömnmetoder också! *noteras* tack för tipset! Och om jag tolkar dig rätt så tror du att med lite amningsinfo och en profylaxkurs så kommer vi vara hyfsat med på banan även utan föräldrarutbildning innan?!?
    Japp! Sådär värst mkt "föräldra"utbildning handlade det inte om på vårt Mvc iaf - det var mest info om förlossningen, smärtlindring, amning, titta på Gudrun Schyman-filmen, en amningsfilm. Lite diskussion. Tja.
    Förälder lär man sig bli när man fått barn, man växer liksom med barnet. Byta blöjor + amning och lite info om bad får man med sig från BB. Sedan är det rätt bra med sjukvårdsupplysningen för barn ibland (när de vaknar på natten och har feber och illskriker). Och andra föräldrar som ligger några månader före är guld värt! El tråden...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter