Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Men det är väl alltid bara en svensk stad!?! Och den har jag ju sagt! Så det finns ju absolut anledning att se resten.
Men det är väl alltid bara en svensk stad!?! Och den har jag ju sagt! Så det finns ju absolut anledning att se resten.
Jaså!? Jag var helt säker annars, men då har jag fel.
Tinga! Jättefint ser det ut hemma hos er!
(Uj, vilken konstig ordföljd det blev... Men istället för att ändra skriver jag en halv uppsats om det hela ist. Smart.)
Godmorgon!
Slö morgon här. Vi låg kvar i sängen till 9.30! UNderbart.
Telis Jag hade absolut använt grejerna efter 60-graders tvätt. Jag hade tvättat allt i 60 oavsett vad tvättrådet säger, för det klarar 99% av alla grejer är min erfarenhet. Madrassen hade jag synat noga, vädrat, piskat och sedan bestämt mig. Nu när det är lite kallare igen hade jag låtit den ligga ute någon natt också och frysbehandlat den. Och om den var ett tveksamt fall hade jag kanske sparat den som extra madrass. Det är superbra att ha extra grejer tycker vi. De används på semestrar, hos mor- och farföräldrar, kompisar lånar när de är här osv osv.
Idag ska julgranen ut! Är vi sist i sverige med att ha den kvar?
Hoppas kvällen blir lyckad Lappis! Ha så roligt iaf!
Jag håller med BS om att strumpor och byxor går inte åt så mycket utan överdelar är det som tvättas oftast. Dessutom minns jag att vi hade några vanliga t-shirts typ och de var värdelösa, bodys var bäst, annars bara delade det sig och magen blev bar.
Fast den första tiden var det hela pyjamasar med fot som gällde mest hela tiden, de var bäst och jag nästan sörjde när det inte fanns sådana i stora storlekar nog till slut.
Håller med även om att de flesta har väl någon form av madrassskydd i barnsängar. Så barnmadrasser i allmänhet borde väl klara sig bra mot fläckar, svett, hud och annat som man kanske inte vill dela med andra.
Och visst vill vi höra om Televinken! Jag vill höra allt!!!
Jag gissar att jag kommer skriva om korven sen dessutom...
Usch, BS, stackars maken och Iris. En timma är väldigt länge i de lägena...
Nu är granen ute, gardinerna utbytta och barren så gott som borta. Jag tycker att det kan dyka upp barr framåt midsommar ibland annars...
Nu ska allt ner i källaren och en del saker ska möbleras tillbaka. Skönt!
Jag tror vi bytte ut bodysarna ffa när E började visa intresse för pottan och också började dagis, typ när hon var 15 mån.
Och här är det ingen glamour heller. Maken är ju borta nu och då brukar det hända en massa som inte händer annars. Nu har jag fått tvätta kläder smutsade av både nr 1 och 2, vilket annars inte har hänt på evigheter. Typiskt.
Jag är oxå en sucker för tulpaner!! Jag älskar LJUDET, det krispig, frasiga, fräscha.
Nu när den sista julen åker ut blir det tulpaner ist!
Jag fyller år i feb och då brukar jag få och önska mig tulpaner.
E har en kompis här en stund. Balansgången mellan att vara tvungen att hålla koll på dem och att kunna få en massa gjort är hårfin.
Men nu ska jag iaf göra ett försök att ta hand om tvätten.
Det låter underbart Snaily! (allt utom den förfrusna tån då...) Jag längtar tills lite ork kommer tillbaka! Vad är korven för ras? Jag fick för mig att han inte är så stor, men det kanske är helt fel?
Snaily Jo, det har jag ju sett nu när du säger det. Men som jag mindes var han ju inte så stor där, jag hade bara förträngt delen om att det var en valp på bilderna.
Håller med om att bomullen borde klara mer. Kontakta säljaren och fråga vet ja! Krymper den hysteriskt? Det borde ju vara enda anledningen till att tvätta bomull kallt annars va?
Jag blir nästan sugen på en gallerfilt jag också, trots att jag inte saknade en sist...
Här har vi åkt spark idag! Är så nöjd över att jag tog tag i att montera ihop sparken själv!
Maken är hemma igen! Skönt!
Dottern håller på att nattas och vi ska mumsa räkor och vitlöksbröd i all sin enkelhet. Gött.
Hej på er alla!
Har massor att läsa ikapp och gör mitt bästa!
Telis! Jobbigt med inflammationen. Hoppas antibiotikan verkar snabbt!
PB! Sök jobbet för 17 gubbar, annars kommer du ångra dig. En ansökan är ju ingen "bindande" anmälan, så du kan ju ångra dig sen isf.
Ego. Tycker det mesta är jobbigt, har en hormonsvacka igen tror jag. Lipar för allt, känner mig fet och ful och orkar inget. Lipade på vägen hem idag för att jag var sen till dagis och bilen nästan var tom på soppa. *suck*
*Läser vidare*
Ore Trist att dina föräldrar delar på sig. Mina föräldrar gjorde det är när jag var typ 21 och nyss hade flyttat hemifrån. Jättejobbigt även för vuxna, men jag var glad att jag hunnit hemifrån iaf. Kramar och tröst till dig!
Kom på att Porchez inte varit inne på länge... Någon som vet nåt om henne?