Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Izzie, tack för komplimangen. Inte vet jag hur jag skriver, men jag är och lär förbli en flicka med hjärtat på kragen, och jag antar att det kanske lyser igenom även på nätet. På gott och ont.
Izzie, tack för komplimangen. Inte vet jag hur jag skriver, men jag är och lär förbli en flicka med hjärtat på kragen, och jag antar att det kanske lyser igenom även på nätet. På gott och ont.
Kanske det, men opraktiskt ibland att ha hjärtat så oskyddat...
Mugglan, de planerna har helt åkt åt sidan mitt i allt grejande inför julen, själva julen och så det här ivf-beslutet.
Allt som har med mitt yrkesliv ligger där som en stor oförlöst alien...jag vet en del om vartåt det lutar, men svissa bitar i vad jag vill och hur jag ska nå dit fattas än. Jag sitter ju helt utan nätverk här så detta med att starta eget känns som att det inte är smart att ha för bråttom med. Något pluggande blir det inte nu i vår åtminstone. Jag måste kolala upp om kdet kan bli något i höst Fast fortfarande så är ju egentligen läget att jag helst bara vill vara gravidifred och så kan jag få låta det där andra växa fram under tiden jag är det och sedan mammaledig. Vill vill vill! Det passar bra nu! Hallå Gud eller vem sm bestämmer! *ropar i megafon*
Jovisst vore det finemang att plugga redan nu, men jag gjorde ju aldrig högskoleprovet i höstas eftersom jag blev magsjuk natten innan och jag har ju inte sökt någon kurs alls. De lär ju börja typ om två dar eller så...
Alltså, det här med flytten har varit så intensivt och tiden har svischat iväg så snabbt att jag helt enkelt inte hann med i mina egna svängar för att också mobilisera krafter att scanna av utbildningsmöjligheterna härnere redan till vårterminen.
Alla de där käcka sanningarna om att ditten och datten vore smart/praktiskt/nyttigt/klokt eller whatever spelar rätt liten roll om man inte hänger med mentalt. Jag har varit HELT slut och faktum är att när jag räknar efter så har vi ju bara varit här i 2,5 månader och det som hunnits och etablerats hitintills får liksom duga.
Jag blev så glad när hon på af sa att "herregud kvinna, du måste ge dig tid att landa", för jag ände fram till dess att alla andra nog tyckte att jag egentligen redan borde ha klippt mig och skaffat mig ett jobb.
Jag är ganska spröd och skör just nu och vet dessutom inte riktig vad av alla saker jag vill mest när det gäller utbildning. Jag tänker inte kasta mig in i fler nya utmaningar än jag känner att jag överlever.
Tänkte kolla upp möjligheterna nu under våren att få jobba sommarsäsongen någonstans. Det är ju turistigt härnere så kanske borde det finnas någon chans. Då träffar jag lite folk, knyter lite kontakter, räddar lite a-kassedagar och sådär. Under tiden borde jag hinna få koll på kurser och såå inför hösten. Hade inte tänkt ge mig på någon flerårig utbildning utan mer enstaka deltidsgrejor.
Jag känner mig som en klottrare!
jag har just städat av och sopat rent i källaren för att vi hela tiden sagt att sonen ska kunna vara där och träna med sina bollar. Han fick en handboll i julklapp och tränarna har givit hioónom en läxa som krävde kryss på väggen. Nu har jag således sprayat svarta kryss här och där på väggen/dörren därnere samt en streckad linje på golvet. Gud vad den där färgen luktar!!!
Köp förresten inte silke via blomsterhandeln. Vi får betala svindyrt för allt emballage så det blir knappast billigt. Jag är helt säker på att flytt/lagerfirmor har bättre deal på sina inköp.
Åh, nu har hela den här dagen gått snart!
jag fick en USEL början med starten att vakna av telefonen mitt i djupsömnen så jag inte fattade nånting alls på en lång stund. När jag väl begrep vad sambon svamlade om så insåg jag att jag måste ut i svinkylan och koppla batteriladdare på bilen som tydligen inte velat starta i arla morgonstunden. Alltså: leta skarvsladdar och laddare i källaren, rusa ut och svära över att jag inte ens vet hur man öppnar den förbannade huven (Jag kör ju vanligtvis en annan bil) och småningom lyckas knipsa dit de där klämmorna.
Sedan få sprutt i pannan så det blir värme i huset.
Allt detta INNAN mitt obligatoriska morgonkaffe. Och jag som avskyr att rusa upp! Jag är en lååångsam uppstigare med snoozeknappen som bästis.
Nu har jag ju lugnat ner mig, men strax är det dags att gå ut och se om bileländet svarat på mina omsorger och går att starta så sonen kommer iväg till sin handbollsträning.
Sedan ska den helst inte ladda ur under tiden han tränar heller, för sedan ska vi hämta far i huset på jobbet eftersom han ju fick ta bussen i morse och bussar hem finns inte.
Duscha...kanske är det en bra idé om man ska ut bland folk.
Snaily, jag har varit tvungen att vara en Wherever I lay my hat-person" större delen av livet. Just därför tror jag ajag alltid brutit upp med viss sorg för att jag så väl vet alla sidor av att ge sig av. Framförallt vet jag att det aldrig med´r blir som det var-även om man hälsar på. Så jag brukar sörjadet jag lämnar om det varit bra. Och det vi hade där vi bodde VAR bra, bortsett fårån boendeytan.
Men jag brukar vara ruggigt snabb på att göra mig hemmastadd. Fast det här är första gången jag blandat in barn i det hela. Jag har flyttat SJÄLV förut och det är skillnad.
Nu har det varit mycket tankar runt sonen och hans trivsel och ddessutom en läskig insikt att nu jäklar vill det till att vi håller ihop för hela det här huset och tillvaron vi tänkt oss innefattar verkligen att det är VI. Så när vi bråkat och man ibland tänker att man lever med en idiot, då blir det extra läskigt...
Piggelin, Vilken syn med toaringen! Fast ganska jobbigt om ni behövt åka till akuten med henne och den...
Snacka om släkthistoriamaterial....
AM, Hektor har ju en rolig syrra också..
Paranassia, människan på parkeringen i kombination med rabiat avkomma var ju däremot mindre rolig.
Personligen fattar jag faktiskt inte riktigt hur vi i det här landet har blivit så hysteriskt rädda och ängsliga runt att man faktiskt både nu och då behöver ta TAG i sina barn. De BEHÖVER även den kroppsontakten, det är jag säker på.
"Här är jag, jag är stark och stadig och jag försvinner inte"
Telis, kamera och något för maken att äta!
Aaaaaa!
Datorn fick spelet och jag kunde inte komma in på nätet på massa länge!
Fast jag har också städat lite och lagat mat åt sonen och hans kompis och haft ett maratonsnack med syrran i telefon. Men ändå!!!