Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Tack hörni för grattisar!
Än så länge har jag faktiskt haft en riktig skitdag om man är tillåten att tycka det om sin födelsedag.
Jag ids inte gå in på detaljer, men för min del kan det lika gärna bli imorgon lite kvickt.
Sonen sov hos sin komis inatt och de kom inte hit vid 8 som de skulle imorse med honom utan han är kvar där och leker. Senare kommer båda barnen hit och leker vidare. Sambon står i duschen och har blivit inringd på extrapass så han jobbar till 21.30 ikväll.
I julklapp och födelsedagspresent har jag konsekvent fått kläder av honom. Jag har önskat mig vardagströjor, typ bomullströjor att ha under andra kläder, gärna med polokrage så jag kan använda mina lusekoftor.
Han har köpt kläder som han tyckte var "lite roligare". Dvs helt andra plagg och dessutom 2 storlekar för litet rakt av utom koftorna.
Nu har jag haft ett bryt för att han inte öht lyssnar på mig vad det egentligen är jag säger när jag säger något och att jag känner mig skyldig att vara så jävla tacksam för vad han väljer för det ska man vara, när jag egentligen blir ledsen över att han inte lyssnat på vad det är jag behöver/önskar.
Vi har inte riktigt råd att köpa en massa kläder just nu, så jag önskade mig de där tröjorna för att vara lite praktisk i jultider. Då är två vita blusar och två koftor och en top inte riktigt nån nytta med. Jag behövde tröjor att ha till jeansen. Och eftersom jag är alldeles för fet för att ha någon lust att svida upp mig så ville jag bara ha vanliga tröjor-enkelt och okomplicerat.
Han har väl fattat nu att det kanske inte var så omtänksamt att köpa saker HAN tyckte var roliga, men jag känner mig ändå inte ett dugg glad.
Den här dagen suger.
Så nu fick ni detaljer ändå av den otacksamma feta bitchen.
PS. Om någon skriver något hejjigt om att gå ner i vikt eller börja träna nu så börjar jag gråta.