Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lappis
Exakt! Jag tänker verkligen steg för steg, just nu vågar jag inte tänka längre än till blodprovssvaret som förhoppningsvis kommer på onsdag.
Lappis
Exakt! Jag tänker verkligen steg för steg, just nu vågar jag inte tänka längre än till blodprovssvaret som förhoppningsvis kommer på onsdag.
BS
Du har rätt angående Telis, hon skulle väl iväg kring lunch idag. Hur sjutton kan det vara att du har bäst koll av alla, du som nyss fött barn!
PB
Oj, då är ni också på gång alldeles snart!! Håller alla tummar!
BlivfruL
Jobbigt med dödsfall i familjen! Kram! Tur att ni har lilla pyret i magen att glädjas åt, härligt att även ni fått kolla idag!
Liten
Duktigt gissat! Min profilbild visar ju annars inte så mycket än just snö...
Lappis
Ja, hoppas på nån gång nästa vecka i alla fall! (Det vet nog du bättre än jag, ungefär hur många dagar man brukar spruta! ) Oj vad snart det låter med en vecka!
Nu när jag sett hur mina äggstockar ser ut inbillar jag mig att jag nästan känner att det är lite spänt i nedre delen av magen... I morse kände jag inget alls så troligtvis är det bara inbillning
Första skidturen med Korven och hans nya utrustning gick sådär... men övning får väl ge färdighet framöver!
Nämen hej Telis, DÄR är du ju! Skrämma oss på det där viset Tur att BS hade koll på dina ärenden idag så slapp det bli alltför vilda spekulationer här.
Jag visste ju också om att du skulle träffa Frejis, bara jag tänkte efter lite, men min hjärna är inte riktigt på banan idag - den tänker bara på ägg!
Stort lycka till på inskrivningen imorgon - shit vad tiden går fort!
Klart ni ska ha en videokamera, bra tänkt av maken!
Guuuuuuu så gööölliiigg liten Astrid!! Ganska lik mig själv som nyfödd faktiskt!
EA
Hoppas på kort kö i Malmö!
Telis
Snitt på förmiddagen blir väl bra! Oooo vad spännande!
Telis
Lycka till och ha så kul på inskrivningen!
Min duktiga kollega tog ett blodprov på mig i armen i morse och nu ska jag gå och posta det till Falun. Jag blev dock halvskraj efter att jag centrifugerat blodprovet och sett att serumet var alldeles gult! Inte normalt tänkte jag... tills jag kom på att jag kunde ringa min syster och fråga (hon jobbar på lab) - hon bara skrattade och undrade vad jag trodde det skulle vara för färg? Ja, genomskinligt såklart, som på hundar, tyckte jag.
BS
Skönt med hemfärd snart!
AM
Fasen att jag inte tänkte på att fråga i tråden först - borde man inte ha lärt sig vid det här laget att all kunskap finns här (nästan)? Fast syrran är insatt i IVFandet så det var inga problem att fråga henne.
Nu är i alla fall mitt gula serum postat, 120 pix blev det för expressbrev.
AM
Coolt att bo på ett kloster!
EA, gärna huslänk åt mig också om du har tid!
Jag känner mig lite skum idag, vet inte om det är bara inbillning men jag mår lite illa och har ingen vidare aptit och det spänner lite i magen. (Nej, jag är INTE gravid ) Hoppas jag inte håller på att bli överstimulerad. Fast blir jag det så tänker jag: hellre det än svårstimulerad, eller? Känner mig hemskt arbetsskygg och vill inte för allt smör i Småland behöva ut i kylan och jobba med något fysiskt ansträngande.
Telis
Skulle se väldigt intressant ut om du kryssade i att du äter p-piller på hälsoformuläret.
Telis
Underbart att det kändes så bra på inskrivningen! Perfekt att ni fått träffa all personal, och får eget rum också! Hurra! Ja, ta med datorn!
Undrar hur det kommer sig att det är liten mage men mycket barn - är det då mycket barn men lite fostervätska? mycket barn men lite fett? mycket barn men lite tarmar och andra organ?` *spekulerar vilt*
Ja, det kan man undra varför inte läkaren tog blodprovet igår! Läst att man brukar ta blodprovet efter 6 sprutdagar, så kanske därför, eller helt enkelt för att doktorn inte KAN ta blodprover, han kan nog bara göra ultraljud (Ingen sköterska har han heller.)
Som tur var gjorde min kollega det med bravur fast hon varken är läkare eller sjuksköterska.
Stort lycka till imorgon och hälsa Televinken när ni nu äntligen ska få träffa honom!!