• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Frullis, självklart är du välkommen på fika på nyårsdagen! Och AM också! Jag inboxar er.

Frullan, vilken jul ni har haft! Och vad jag tycker synd om din man, det är hemskt när en person står upp för en annan som sen tar tillbaka allt när det blir lite jobbigt.

Tinga, flätad prinskorv är så "riktig" prinskorv, sån med naturtarm som sitter ihop tre och tre i en lång girlang.

• Telis

Sweet, jag lyssnar gärna på dina utläggningar om jular och struliga familjer. Jag kan nog bidra med en och annan egen historia också.

Hej Izzie! Jag är också impad av era två nyårsfester!

koko, vad härligt med sömn två nätter i rad! Jag läste förresten en blogg där dom fick hålla sin lilla dotter under fläkten eller sätta på dammsugaren på nätterna för att hon skulle somna så luftvärmepumpen är kanske tricket för Lillebror.

Åh, vilka nyårsmenyer ni ska äta! Vi ska nog tapetsera och sätta upp golvlister. Undrar om pizzerian har öppet?

• Telis

Telis skrev 2009-12-29 11:04:32 följande:

Jag kan nog bidra med en och annan egen historia också.
    Snaily, på tal om det - förlåt att du fick alltihop dumpat i knät när vi träffades. När man väl har börjat är det svårt att sluta.
  • Telis

Åh, det är en nackdel med att bo i förorten. Det enda som ligger på andra sidan parken är just pizzerian.

• Telis

Tack för tipsen! Den där nyårsmenyn på Erssons lät inte så dum! Och Handgjort-sakerna såg inte heller så dumma ut men där var det semesterstängt tyvärr.

Ska diskutera saken med maken, det vore skönt att slippa laga mat. Nu har vi svågern på besök och efter honom kommer svärmor med make och efter dom kommer min mamma (och sen kommer Televinken ). Alla verkar vara nyfikna i en strut och vilja se både huset och magen nu så fort som möjligt.

• Telis

Liten, klart att du är välkommen också!

koko, grattis till en bra natt till!! Hur gammal är Lillebror nu? Jag läser Harvey Karp just nu och enligt honom går det en ganska skarp gräns i utvecklingen någon gång vid 4 månaders ålder, det är kanske där Lillebror är nu?

Hoppas att läkarbesöket går (gick) bra, Lappis!

Muggles, vad kul att få nycklarna till huset, äntligen! Ska ni göra något innan ni flyttar in eller blir det flytt snart?

AM, jag är totalt rudis på vad som passar till vad men jag tycker iallafall att Stoneleigh Sauvignon Blanc passar till allt.

Nu blir det snabblunch. Hej så länge!

Min plan med att komma sent och gå tidigt den här veckan på jobbet har spruckit totalt. Istället kommer jag först och går sist för jag har så galet mycket att göra. Bara emellan kl 16 igår och kl 9 idag fick jag 40 mejl med saker som ska göras, helst idag. Det är helt klart en nackdel med att jobba med andra värlsdelar, mejlboxen är aldrig tom när man kommer på morgonen utan alla dagar börjar alltid med nån brandkårsutryckning. Jaja, idag är det sista dagen och jag gör det jag hinner, det jag inte hinner med är inte mitt problem längre.

• Telis

Puh, äntligen hemma! Nej, det är inga blandade känslor eller läskigt att det var sista dagen på jobbet idag, bara underbart fantastiskt jätteskönt att slippa gå dit på ett tag. Däremot känns det jättesuperläbbans att det ska komma ett litet barn till familjen om två veckor.

Lappis, vad spännande med den lilla "operationen"!

Ore, bara Televinken håller sig kvar där inne lite drygt ett dygn till så är jag nöjd. Nä skämt åsido, jag hoppas att han inte kommer förrän om två veckor, lite ledig vill jag vara först. Jag måste ju hinna ligga på soffan och äta praliner ett tag.

muggles, glöm inte att man får dra av 50% av priset för flyttstädningen också. Jag tyckte att det blev superbilligt (fast vi får väl se om dom gör det ordentligt).

Ja, hur har det gått för PB idag?! Och på Fru Ls VUL, var inte det nu i mellandagarna eller har jag helt blandat ihop saker?

Stor kram till porchez, förstår om det känns lite extra jobbigt så här runt jul och nyår!

Oupsie, 10 kg till, är du säker på det?! Du ser så himla smal och fin ut på fotot i galleriet.

• Telis

koko, det är helt okej om du bestämmer dig först på fredag! Vad bjuder man för övrigt någon på som bara äter mjölk- och glutenfritt?

• Telis

Liten, tusen tack för det jättegulliga erbjudandet! Fast här jobbar vi fortfarande och har färg överallt så vi är inte tillräckligt presentabla för att åka någonstans.

Parnassia, hoppas att det inte blev något med Es kräksjuka utan att ni fick sova ordentligt och att ni får en fin nyårsafton!

muggles, fy för tanten på nyårsafton! Hoppas iallafall att nyårsfirandet med Piggelin + familj blir riktigt supertrevligt!

Piggelin, oj vilken läskig vurpa! "Kaaaaam" - har hon plockat upp dialekten från dina hemtrakter?

AM, skönt nyårslöfte! Och bra start där med snygga stövlarna på lördag.

EA, så du har också fått tant, vilket skit! Hoppas på bättre tur med huset på söndag!

Här blir det också avhämtningsmat ikväll: hummersoppa, sjötunga Walewska och vaniljpannacotta med limemarinerade bär från Lappis tipsställe. Mumma vad gott det ska bli!

Nu kan man väl nästan börja räkna med att Televinken blir en 10:a och inte 09:a, va?

Gott Nytt År på er allihopa!!

• Telis

God fortsättning tråden!

Ni som var här och fikade idag, tusen tack för att ni tog er tid och kom så här på nyårsdagen, det var jättekul att ses! Vi får göra om det sen när vi kommit lite mer i ordning så ni får riktigt hembakat bröd och slipper få sågspån under fötterna.

Liten, hoppas marängerna räckte till swissen så att vi inte åt upp alla! Och visst är det häpnadsväckande vilka familjehistorier man får höra när man börjar prata med folk. Norén finns lite här och där! Och tack för komplimangen om magen, du har en väldigt fin liten mage du med. Men nog sjutton har Televinken det lite trångt där inne, det känns som om han försöker flytta på mina revben för att få mer plats och huden bränner som eld.

Parnassia, skönt att det inte blev värre med E!

Lappis, ha det så underbart i Thailand!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter