Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ragnar!
//Oraklet i Sthlm
Ragnar!
//Oraklet i Sthlm
Den teorin omhuldas även av de BM jag träffat ... Du får strypa många
Haha - till och med Hektor skrattade åt den!
Telis:
- Necessär med "weekendmängd" av innehåll. Dock kan man räkna bort sminket .. inte ens jag sminkade mig på BB
- Tofflor och någon typ av morgonrock/kofta (så du slipper sjava runt bara i landstingets nattskjorta när du tvingas ut på promenad i korridoren dagen efter snittet)
- Kläder till Televinken + någon mysig liten filt (alternativt låter du honom gosa med en av dina använda t-shirtar ell dyl - som luktar mamma)
- Kläder för hemgång - för både dig och Televinken + bilbarnstol
- Kamera!
- mobiltelefon (kom ihåg att ta med den in på operation så att ni har den på uppvaket sedan - man kan bli kvar ett par timmar där och man vill ju meeddela sig snabbt med omvärlden ...)
Jag har slutat amma! Det bara hände! Sista gången i söndags kväll. I måndags började han med välling bara så där! Så nu har jag massor av amningsplagg att lämna vidare till t ex Telis.
Telis igen: Babysitter! Jag ska ju kolla med min kompis om babysittern jag fick av henne ... Vill hon inte ha tillbaks den så är den er! JAg mailar på stört!
muggles skrev 2010-01-05 10:55:21 följande:
Telis: Amningskudden kan man dessutom använda som "tippskydd" när bebisen ska lära sig sitta själv på golvet.
Har mailat kompisen om babysittern ... Återkommer i frågan
JAg är inte så noga med pyjamasar - spec. inte till småbebisar. Men när de blir lite äldre - säg tre-fyra månader kan det vara bra att markera att natten börjar genom en rutin - typ byta blöja, sätta på pyjamas, borsta ev. tand, mata
Men Hektor får inte alltid en pyjamas på sig - hnder ofta att han får sova i dagens body (om den har överlevt matkladd) och så byter jag till ett par tunnare byxor bara.
Men det är jag det.
Haha! Izzie och jag skrev samma!
Telis: tror inte du behöver köpa overall. Det är ju inte som att Televinken kommer sättas i en snödriva i pulkabacken. Fleeceset, åkpåse + någon filt kanske låter jättebra. Är det för många minusgrader så ska han ju inte vara ute heller.
Fleeceutstyrsel + en gosig filt TROR jag räcker utmärkt för Televínkens hemfärd, samt även för korta promenader i vagnen (då med åkpåse). Som sagt - när det är SÅ HÄR kallt så ska nyfödingar inte vara ute längre stunder alls.
Jag tror att spädbarn i vagnar i allmänhet har för mycket kläder på sig. Men det är jag det. Alla tror och tycker olika.