• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - hmmm... jaaa det vore ju en tanke förstås... hmm.... samtidigt är det ju inte bara att svänga förbi jobbet eftersom resan dit är rätt lång.. och egentligen ska det bli rätt skönt att slippa 2,5 h restid om dagen... äsch.. jag tror nog att det är som det brukar med mitt nojjande: väldigt mycket väsen innan och rätt ok sen. Min gissning är att jag kommer att nojja tills Trollet är ute och sen lugna ner mig några hekton. Om jag verkligen vill jobba igen tidigare än vad jag sagt så här i förväg, så har jag en mycket vettig chef att diskutera den frågan med (om maken och jag enats innan förstås).

• viktualia

Nenne - jaa din svärfars kommentar från bröllopet kommer jag nog aldrig att glömma... vilken ÄRKENOLLA!!! Skönt att nyhetsleveransen känns bra på det hela taget i alla fall! *kramar om och hejar på*

• viktualia

Nenne - japp tisdagen eller onsdagen efter alla helger kommer troligen svaret. Och stalltipset just nu är nog att han får stanna. På gott och ont.

Och angående klaga över graviditet osv. Jag förstår vad du menar i inlägg 6483. Och jag tror att tidigare diskussioner faller under kategorin "sånt som inte hade missuppfattats om det inte varit i skrift på nätet".

Men samtidigt kan jag inte släppa tanken på att jag hellre hade fått ett färdigt barn via shopping på IKEA eller nåt annat smärtfritt - än att vara gravid med allt vad det inneburit. Samtidigt som det verkligen är ett UNDERVERK och en NÅD att få vara gravid och det är en insikt som tagit längre tid för mig att inse än för er som kämpat längre.

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-12-28 13:23:02 följande:
    Telis och Vickan - exakt så jag menar. Att jobba hela dagar när man ändå jobbar. Min väninna (BS syssling) gör precis så där just nu och tycker att det funkar jättebra men då har hon varit hemma på heltid de första 9 månaderna.
    Och vi tänkte göra så efter att maken har varit hemma på heltid också.
  • viktualia
    Telis skrev 2009-12-28 14:23:33 följande:
    viktualia skrev 2009-12-28 13:43:43 följande:
    Oj, för någon som inte vill vara hemma så verkar det som om du ska vara mycket hemma. Hur länge ska din man vara hemma på heltid då?
    Jag ska vara hemma 8 månader, sen ska han vara hemma 4 på heltid. Sen beror det på hålans tidpunkter för inskolning på dagis... så hur länge vi ska saxa det vet bara dagisköfolket...
  • viktualia

Passionsblomman - lät som en mysig jul trots köksslitet!!

Ego - nu har jag shoppat ett par extra glasögon på nätet och fått hem dem. Summa: 675 kronor. Strax ska jag följa med maken när han ska skaffa sina första.... krävs nog en nolla efter min summa för att nå upp i hans.. men jag förstår det.. han har ju aldrig haft några förut.. själv har jag haft brillor i 20 år. Och de jag just köpte ska mest vara extra (eftersom mina vanliga inte riktigt tål för hårda tag...).

• viktualia

Passionblomman - eländigt trist att bli fet! men det går att krympa! utan att lida ihjäl sig! jag knäckte 24 kg med aftonbladets viktklubb för två år sedan. Och nu är jag rätt nöjd över den bantningskuren - har vinterjackor från före bantningen som min stora mage får plats i!!

Tänkte skicka en bild till galleriet på magen (och mig), men fotoförsöken blev inte så bra.. får nog återkomma...

• viktualia

Passionblomman - jag tröttnade efter 24 kg, men hade nog egentligen behövt knäcka totalt 30 kg. Låter svindlade mycket, men är man en tjocksmock så är man. Och det hade jag varit i all evighet. Och som sagt - det är allt annat än omöjligt att bli av med övervikten.. det handlar mest om att börja och att inte förvänta sig för mycket från början. Motivationen? Tjaa den får man på köpet under tiden. Minns tex när jag (som hade dragit 46/48 i brallor i evigheter) första gången konstaterade att ett par 42 satt snyggt - jag svävade på moln i flera dagar! Den belöningen otroligt mycket bättre än alla godisbitar, ostkex och annat supergott tillsammans!

• viktualia

Passionblomman - jag lovar att heja på dig nåt alldeles!!! och rasar jag inte av amning så kanske jag hänger på...

• viktualia

FruLlan - din makes familj och turerna kring den.. tjaaa.. vad ska man säga... som åskådare är det ju helt otroligt att ni fortfarande har kontakt med dem... maj gaaaad.. vilka turer!!!

AM - tråddejten på nyårsdagen började med att Sweetan bjöd in sig till Telis och sen har den ena efter den andra visat intresse för nytt hus, magar och annat spännande.. själv är jag inte så långt bort då men kan nog inte komma...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter