• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci: men du kanske behövde strumpor!?

• fru AM

Cicci: Livia är på dagis! Fantastiskt! För alla parter!
    Har inte Victor börjat än?

• fru AM

Cicci: du kanske kan bli min mentor i detta med mitt Glamour-nyårslöfte ...?

• fru AM

När det gäller julklappar/presenter så är jag som gladast om min man ansträngt sig att tänka ut något finurligt själv. Sedan spelar det ingen roll om det kostar 100 eller 50.000 kronor. I julas var han alldeles för stressad för att tänka så jag matade honom med EN önskning - och då fick jag naturligtvis det (En Victorinoxkniv som jag "alltid" velat ha) ... Snällt men tja lite fantasilöst blev det ju

• fru AM

Nenne: är det också imorgon ni ska kika på Pricken med picken?

• fru AM

Fin mage, Telis! Så rund och fin! Undrar om Televinken ligger lindad som ett garnnystan

• fru AM

Ang semester så håller vi på att dra ihop ett stort gäng för att hyra stort hus i Italien. Kul - för folk verkar verkligen vara på att boka in detta redan!

Ang pilates så vet jag inte!Fast det låter ju onekligen bra att träna upp ryggen (och magen så länge det nu går).

• fru AM
    Telis skrev 2010-01-07 16:40:13 följande:
    AM, ja jag tror att han gör det men att armar och ben sticker ut ur nystanet lite här och där för han lyckas peta runt både högt och lågt och till höger och vänster samtidigt.
    Han kanske stickar där inne!?
  • fru AM

Nenne har BUS-läger för stadsbarn om jag förstått det hela rätt - fast nu kanske hon bara ska gulla med Pricken hela tiden istället och inte har tid för våra barn!!!??

Telis skrev 2010-01-07 16:47:28 följande:
    nenne, hur var det nu, skulle inte du starta ett sommarläger för barn för barn som man kunde skicka dom till?
  • fru AM

Frullan: vilket härligt inlägg! KRAM!

Underbart att läsa om dina nya känslor för Roffe/duon! Jag var ute med Storsonen och Hektor igår och gick och småpratade med Storsonen och tänkte (och sa) plötsligt: Tänk vad roligt det är att ha två söner! Det är kul att vara pojkmamma!
    Storsonen blev ju glad förstås av att jag sa det men det var också mysigt för mig själv att känna en så konkret glädje över mina två pojkar (ja, jag vet - jag har ju en dotter också, men det här var "pojkkänslor!)

Och hur kul som helst med er kryssning! Ni råkade inte filma karaokeuppträdandet ...?

Frullan igen: du frågade om amningen - om jag saknar den. Faktiskt inte. Det kändes som om vi var klara med det. Märkligt nog verkar mina bröst vara med på noterna också - har inte fyllts på nämnvärt efter söndagens sista "gigantamning".

Idag är det 8-månaderskontroll för Hektor. Som tur är började han säga Bababa i förrgår (något som man tydligen ska kunna nu) så han kanske blir godkänd. Sen är det fredagslunch på stan med bästa killkompisen. Sedan middagsgäster ikväll ... Hej hopp!

En fredagsdrink någon?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter