Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci, just nu är jag rätt nöjd med maken men jag ska fundera på saken, man kan ju ändra sig!!!

PB, jag tycker också att du ska fira en annan dag då det passar bättre och alla är hemma.

• BrudSommar2006

Frejis, nej men vad tråkigt med din pappa, hoppas att det kommer positiva besked snart!

Koko, jaså, inget fika, ja men då så, då är saken biff!

Iris är likadan förresten, det händer ofta att hon vägrar säga förlåt när hon precis gjort något för det är en för stor händelse just då liksom men en stund senare vill hon kramas förlåt.

Parnassia, minns inte när jag läste en bok senast så jag är inte rätt person att fråga men vet att det finns många här som inte fastnar framför datorn lika ofta som jag som fortfarande har gott om tid att läsa!

• BrudSommar2006

Snigeln, heja heja! Första sprutan måste väl vara den läskigaste?

Cicci, vad det gäller resor och att hitta blöjor så inbillar jag mig att det blir svårt att hitta tillräckligt stora blöjor till Iris, de enda som går på henne är ju Liberos 15 - 30 kg/storlek 7 (hon väger ju 25 kg). De finns ju inte ens i alla affärer här. Bebisblöjor kan jag tänka mig finns överallt i större usträckning?

• BrudSommar2006

Telis, hur tror du att du gör om det nu skulle bli så att det sätter igång innan snittdatum? Vill du ha akutsnitt då eller tror du att du provar vanligt? En ytterst hypotetisk fråga, jag vet.

Jag hoppas så att Elsa växer till sig och blir tyngre snart för hon klättrar vertikalt upp för alla möbler med klorna rätt in. Oskar är för tung för att lyckas med det så om hon bara kunde sluta vara en sån liten kisse så inbillar jag mig att hon skulle bli tvungen att sluta med en del bustrick.

• BrudSommar2006

Apropå dagens namnsdagsbarn, Iris och hennes pappa har övat på "När temperaturen är hög uti kroppen..." (ja, jag undrar också varför) och Iris börjar nu bli rätt bra på att pipa fram "och Lotta" efter makens August.

• BrudSommar2006

Telis, aha, jag men då så, då blir det bra hursom!

• BrudSommar2006

Har nyss vaknat haha! Fast då är jag ju uppe mellan sju och nio och åker med Iris till dagis innan jag får gå och lägga mig igen. Inatt var jag uppe rätt mycket dessutom, så fort jag hörde Iris böka så rusade jag in för att stoppa om, kolla blöja och allt för hon har börjat komma in till oss på nätterna vilket är rätt jobbigt. Så fort hon vaknar till ordentligt tar hon kudden och nallen och kommer in medan om man lyckas åtgärda vad det nu är som väcker henne så somnar hon om i sin egen säng.

Cicci, självklart går allt om man bara vill! Jag har bara ingen vidare lust...

Det där med att få Iris blöjfri går jättesegt och nu tom åt fel håll, hon fullständigt vägrar att sätta sig på pottan eller toaletten mer än en gång per dag, när hon precis har vaknat på morgonen går det av någon anledning bra. Fast förut kissade hon alltid på toaletten, nu är det väldigt sällan man får henne till det, hon har tappat motivationen liksom.

AM, hoppas att lillkillen blir godkänd idag nu då! Jag minns att vi vid ett par av de där kontrollerna fick komma tillbaka senare för att kolla att hon verkligen lärt sig vad det nu var de skulle kunna just då. De var verkligen noga, suck.

• BrudSommar2006

Jag tror inte att det är någon på hela vår gata som betvivlar hur busiga de där sjörövarna som tagit Pippi Långstrumps pappa är. JÄTTEDUMMA är de och Iris blir ARG på dem. Maken hämtade på dagis igår och då åker Iris på pappas axlar hem och hon förklarade vääldigt högt hela vägen hem vad hon tyckte om de där dumma sjörövarna, jag hörde dem in i huset när de kom på vägen! Måtte de inte sätta sin fot i närheten av Iris för då får de nog veta att de lever!

• BrudSommar2006

Nenne, oj, 4 kg, måste kolla hur mycket Oskar väger. Elsa kan ju omöjligt väga mer än 2 kg så liten som hon är. Trist att det inte verkar hjälpa att de blir större och tyngre då. Oskar skulle aldrig komma upp om han försökte klättra så, Elsa hoppar runt överallt och är upp på alla bänkar men Oskar måste ha något att kliva på, annars ramlar han ner!

Vad spännande med inskrivning! Det enda jag tycker är fånigt på de där inskrivningarna är alla frågor om droger, cigaretter och alkohol och allt vad det är. Sist fick jag fylla i ett formulär om hur ofta och hur mycket jag brukade dricka innan jag blev gravid osv, det tog en himla tid.

På sista tiden har det börjat rycka i ena ögonlocket till och från hela tiden, jättejobbigt.

• BrudSommar2006

Izzie, ja när hon är på det humöret är hon rolig. Ska se vad jag kan gräva fram i fotoväg framöver också.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter