• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nu blir det lite egognäll, det är bara att hoppa över!

Det är så man börjar förstå varför en graviditet är just nio månader, det är väl ungefär så länge som man står ut. Jag har ju haft en otroligt lätt graviditet egentligen men dom sista två veckorna har blivit rejält jobbiga.

Jag undrar om jag har alldeles för kort överkropp, eller om Televinken kommer att vara 70 cm lång när han föds, eller om han helt enkelt vägrar att sjunka ner för hans rumpa har bara hamnat högre och högre upp. Nu har han den precis under mitt högra bröst, det går inte att få in ett finger ens mellan magen och bröstet, och jag har definitivt inga hängbröst (än). Fy tusan vad det gör ont när han ligger och bökar och pressar rumpan uppåt hela tiden, det är som att ha brännässlor på huden hela tiden.

Nej, hit har det varit jättemysigt men nu är jag mer än redo att kasta över stafettpinnen till snaily.

Så, slut på gnället.

• Telis

EA, ja så är det kanske att det andra är en fullösning? Jag vet att dom hade gjort så i min första lägenhet men det kanske berodde på att huset var från början av 1900-talet och att väggarna böljade så att det var svårt att få listerna att sitta snyggt.

• Telis

muggles, ja just det ja, det har jag också hört att man ska måla under skarvarna i bakgrundsfärgen! Det kommer att gå jättebra det där! Skickar du bilder till galleriet sen?

• Telis

Ja, det är skitjobbigt. Men jag undrar om han inte har lite plats nedåt kvar iallafall, jag har inte känt av den där kokosnöten mellan benen det pratas om.

Det ska bli galet spännande att träffa honom! Fast jag drömmer på nätterna att han ska komma ut som en fd kollega till mig - dvs som en 150 cm lång, rödhårig och extremt ettrig liten skåning.

• Telis

muggles, näe, egentligen är det ju mer än två veckor kvar så det är kanske inte så konstigt om han inte har sjunkit ner. Jag bara önskar så att han skulle göra det nuuuuu.

Ja, du skulle ha sett den där kollegan, han var verkligen pytteliten och så skulle han kompensera för det med ett sånt där terrierbeteende. (Förlåt alla skåningar och alla terriers!) Dessutom hade han ett namn som är helt omöjligt att uttala för alla skåningar men det säger jag inte, nu har jag avslöjat tillräckligt.

Jösses ja, vi är också två riktiga klantskallar när det gäller renovering!

snaily, hoppas verkligen att du får svar någonstans ifrån!!

• Telis

BS, nej vi har faktiskt bara köpt storlek 56. Det är bättre att det är för stort än för litet.

Jag ska till MVC för sista gången på fredag, då måste jag fråga det där med hur långt nere han är, fixerad och ruckbar osv.

Jag hoppas också att Astrid kommer snart, nu när hon är fullgången och allt. Men det kan ju gå fort när det väl börjar så man vet ju aldrig även om du inte känner av något än.

Måste man köpa en overall förresten? (Jag är verkligen full av barnfrågor idag ) Just nu är det -16 grader här så det känns ju inte som om man kommer att vara ute några jättelånga stunder med en nyfödd. Det kanske räcker med en fleecetröja och fleecebyxor plus åkpåse i fleece för dom korta stunder man kommer att vara ute i början? Jag har ett par fårskinnsfällar som man kan ha i vagnen också.

• Telis

Angående det här med overall. Jo, jag kan tänka mig att det är bra att ha en senare kanske. Men jag väntar nog gärna lite för att se hur stor han är och hur fort han växer.

Fast å andra sidan var ju den där overallen från PoP hemskt söt.

Vi ska iofs åka bil hem men det kommer ju att vara varmt i bilen och sen är det ju bara tio meter att gå i varje "ände".

• Telis

Åååååkej, tre bindor på längden ... låter verkligen helfestligt. Tur att man får något bra för besväret.

På tal om dom regionerna - Ore, har det läkt som det ska?

Idag har vi varit iväg och köpt en bärsjal (tack för tipset på affär, koko!) och jösses i min låda vad kallt det var ute!

• Telis

AM, nej, vi får tiden först på inskrivningen som är nästa tisdag, dvs dagen före. Jag hoppas att det blir en tidig tid, så man slipper klara sig så länge utan frukost. Får man äta redan på uppvaket eller måste man vänta tills man kommer upp på BB-avdelningen?

• Telis

Ojojoj, hur ska det gå? Jag som blir svimfärdig när jag inte får äta. I och för sig så kommer jag nog att vara så nervös innan snittet att jag inte har något aptit men efter kan man ju bli rejält hungrig.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter