Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Frejis: missade inlägget med din pappa! Hoppas verkligen att det är något "överkomligt"! Stor kram!
Frejis: missade inlägget med din pappa! Hoppas verkligen att det är något "överkomligt"! Stor kram!
Nenne: måste ni berätta på gamla MVC att ni byter - sköter inte privata MVC de detaljerna (så har det varit då jag bytt)
Jag bytte mvc när jag väntade storsonen, för att jag tyckte min bm var dum i huvudet - det var skönt att slippa berätta det för henne
Men säg som det är till gamla mvc då - att ni vill ha närmare osv
BS: tackar som frågar - han blev godkänd på alla punkter. Det verkar som om han bockade av även några 10-månadersgrejer!
Jag frågade även om Livias pott-/toavägran och fick rådet att lägga ner, plocka bort potta, sluta prata om det på två månader. Sedan göra en mjukstart med mer rutinartad träning.
BS: grattis till Astrid! Stora bebiskramen! Hoppas det gick så lätt o smidigt som det verkar ...? Fantastiskt personnummer får hon hur som: 10-01-10
TJOHO vad jag blev glad!
Lappis: välkommen hem! Låter som du haft det skönt!
Mugglan: tror det var du som skrev om babyvakt/andningslarm osv nyss? Vi använder vår babyvakt varje dag! Ett av våra bästa "babygrejinköp". Tjocka stenväggar och stor lägenhet gör att vi inte hör Hektor annars - om vi tex är i köket och han ligger i sovrummet. Och givetvis ovärderlig på semestrar!
Men skulle jag fått göra om något vad gäller denna senaste gång så skulle jag hyrt/köpt andningslarm från början och låtit Hektor sova på magen (eller sidan) - det här med huvudformsångesten var alldeles för jobbigt. (Nu är formen ok i alla fall)
Åh jag kan knappt vänta tills man får se bild på Astrid!!! Denna lilla "dvärg"!
EA: då håller vi tummarna för det nya istället då!
BS!!! HElgens hjältinna! Du är så cool och bra! Grattis återigen! Lilla Dvärgen! Är hon lik Iris annars?
Det är ju helt galet detta hur olika två förlossningar kan vara! Men BS; du är väl inte hemma än?
Telis: detta om andningslarm: jag vet inte!
Men sidoläge (med andningslarm) och med tippskydd skulle kännas bättre för mig (än ryggläge) om jag fick göra om det! (men det får jag ju inte)