Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Mrs B, ladda fällan med russin, det är hundra gånger bättre än ost. Oemotståndligt sött oc klibbigt nog för att demåste dra mer i det än i osten. *smack*

Eller så får du slå ihjäl musstackaren nästa gång du fångat den! Litte mer brutalt, men vad gör man?

Förresten måste jag säga att du verkar ha ett bra och tätt hus ändå, med tanke på det fåtal möss som förekommit!

När min ena katt flyttade till mina svärisar, så fångade han fjorton möss på mindre än tre veckor....
    ..han har fått permanetn uppehållstillstånd där och ett fint halsband.

• passionsblomman

Liten: Utan min nätkrets hade jag npg inte ringt det där första samtalet än ens. Jag trodde ju att man vackert fick stta och vara tacksam över det barn man har punkt slut om man redan fått ett.

Men däremot har han ju rätt i att hur många inseminationer/IVF:er/hormonbehandlingar eller whatever andra rekommenderats inte är så relevant fr ens egna behandling och att det är lätt att dra en massa egna slutsatser helt utanför deras bedömningar.

Hur många inseminationer som är idé att göra innan eller om man ens går vidare till IVF är ju ett sådant exempel.
    Siffran tre som kommit upp här viftades tex helt bor på mitt förra ställe, där man sa att åtminstone sex är helt normalt att göra och att det visst ger resultat.
    Självklart upplever ju inte den som gjort resultatlösa försök att det är så effektivt äremot.

Men då känns ju isåfall inte IVF som en så klockren grej heller om man ska räkna efter den här tråden.

Alltså måste man titta på större siffror, vilket väl vi alla här fattar. Det är ju inte behandling jag vill ha här. Utan sällskap!

• passionsblomman

Nu är jag helt trög, förklara för en seghjärna please...

Ore skrev 2009-10-29 11:40:56 följande:
    PB: Rent statistiskt sett så borde vi ju dock närma oss riksstatistiken, vilket borde vara positivt för de som ska påvörja ivf
  • passionsblomman

NU fattar jag, för jag läste risk-statistiken förut...

RIKSstatistiken låter ju lite bättre...

Ore skrev 2009-10-29 11:40:56 följande:
    PB: Rent statistiskt sett så borde vi ju dock närma oss riksstatistiken, vilket borde vara positivt för de som ska påvörja ivf
  • passionsblomman

Snaily:"Åh jaaaa, vad sägs om att säga något alls? Något eget? Där du tar risken att jag tar det på fel sätt men isåfall pratar vidare så vi förstår varandra? Så jag åtminstone märker att det finns ett vi i det här"

Typ.

• passionsblomman

Nu har jag haft ett jättelångt samtal med en urtrevlig människa på den där Linnékliniken!

Hon tyckte jag skulle ringa en av de listade samarbetsläkarna och det har jag gjort. Den 11/11 ska vi således till ytterligare en gynekolog för att ha ett informationssamtal om IVF och en bedömning av oss som par. Med förhoppning att den personen är lite roligare att ha att göra med än snubben igår kändes.

Hon på Linnékliniken sa skarpt att den typen av frågor angående min tidigare behandling och vår utredning verkligen inte är något jag ska behöva svara på och att allt detta ju är jobbigt nog ändå.

HAN utmålade sig ju själv som samarbetandes med dem, men hon lät som ett frågetecken inför hans namn, så jag tänker göra mig omaket att försöka träffa en annan och hoppas på bättre känsla.

Så nu är det iallafall inbokat tid för genomgång av alltihop det här och så får vi väl se vad vi beslutar och vart vi ska ta vägen. Hur vi än gör så måste det ju hur som helst åkas iväg ganska långt, medn detfår man ju lösa isåfall.

Känner mig ganska duktig som fortsatt ringandet och berättandet efter gårdagens pärs.

• passionsblomman

Tack Lappis!

Jaaa, jag tycker nog att det finns en vits med att berätta vad man råkar ut för i nötvägför andra som jobbar inom området. Fast jag på sätt och vis känner mig lite som en lipande skvallerbytta.

Men det är ju ändå en del av min verklighet, alltså tillhör det faktorer som spelar in i deras arbete också.

Usch, det går åt så mycket KRAFT till allt det här! Jag har inte fått ett skit gjort i övrigt idag! Liter pannkisar till sonen, lite ved i pannan och så BT och en skumning på Blocket...that´s it!

Men så kan det kanske få vara vissa dagar.

Snart ska vi gå till innebandyträningen, sonen och jag.

• passionsblomman

Men NUUU kom jag äntligen in! Det har varit ngt knas här hos mig iallafall, så det inte gick att logga in!

Fast jag har ju inte alls tid att sitta här eftersom vi håller på att städa inför helgen...
    ...men man måste ju få hoppa in och vinka lite åtminstone *vink vink*

Jag ÄLSKAR pussel! När jag var barn fick vi alltid ett morgonpaket och jag önskade mig jämt ett pussel då och så satt jag med det under den där lååååånga dagen som alla vuxna håller på i köket.

Ikväll ska min son på Halloweenfest som 5:orna ordnar i skolan med disco och maskerad och hela tjotaballongen. Hoppas han får kul.

Igår bestämde hon som driver ICA här och jag att hennes son och min son nog skulle ha kul ihop och frågade dem om de ville leka här idag.
    Hennes son bor hos sin pappa men är här på helger och lov och så. Han är 9, alltså ett år äldre än min. Nu sitter de och spelar Nintendo och de verkar ha trevligt.

*samlar på kompisar och glada stunder för min lilla pojke*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter