• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hoppas de INTE håller upp moderkakan för mig. Det kan nog kvitta, jag lär nog vara betydligt mer intresserad av bebisen då

Avslaget låter heller inte som någon höjdare, litet som överjäklig tant eller så?

Nej, nu tänker jag på trevligare saker!!!

Nenne: Konsert med en väninna låter väldigt trevligt! Lycka till med bakningen

MSW: Trist med så starka biverkningar inför op. Men nu är det ju verkligen inte långt kvar, så jag kan tänka mig att det känns skönt. Härligt att du inte verkar vara så nervös inför det längre...

• Ore

Ego: Har fått ganska mycket gjort idag. Har varit i färgaffären och valt bland vita nyanser att måla fönstersmygarna med. Efter en lång paus och mycket funderande över tapeter, så hade jag bestämt mig för att vidga mina tapetkrav litet, och då minsann så hittade jag en jag gillar direkt! Hittar inte direktlänk till den, men den heter Eco Lotus 4444 och man kan "provtapetsera" med den här www.eco.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx&li=1&iStoreId=0

Tycker den är litet mer isblå i verkligheten, och det är mer liv i den, än när man ser den på datorn...

• Ore

aaaahhh, vad sött PB! Och du hade inte nämnt det tidigare, inte i den här tråden i alla fall. Kul att tjejen och katten fann varandra så direkt

• Ore

Nenne: Jag har inte blivit veligare av min graviditet iaf Snarare mer beslutsam, särskilt nu på slutet. Litet "jaja, måste bestämma mig för något medan jag fortfarande orkar hålla mig på fötter" och "nej, jag orkar inte gå till den affären också, så det här blir jättebra"

• Ore

BS: Tråkigt med din farmor. Stämmer att Ester är en kemisk förening... Men Astrid är jättefint. Eller Jasmin? Fast jag gillar nog Astrid bättre.

Telis: Krya på dig! Angående vaccination så yrade min syster något om att det inte var bra att ta när man var förkyld, hon bokade om sin tid på MVC för det...

Nenne: Bra att tanten för en gångs skull sköter sig någorlunda hyfsat!

koko: Kanske att jag skulle låta maken filma alltså, om han vill...? Frågan är bara om jag ska påminna honom. Jag är som sagt mycket för stillbilder, har t.ex. inte sett videon från vårt bröllop än Det har iofs inte maken heller, han är mer för att filma än för att titta på det han har filmat...

Muggles: Håller tummarna för att söndagsvisningen gör susen för att budgivningen ska komma igång! Kan tänka mig att det känns nervöst...

AM: Måste gå tillbaka sedan och kolla vad det var du skrev för packlistan, men tack så mycket, jag minns att det var en bra sak i alla fall, även om jag hann glömma bort vad det var när jag läste ikapp...

Angående värmepump så ska den kopplas ihop med markvärmeslingor. Dagens uppdrag (som jag MÅSTE ta tag i) var att kolla om Nibes cirkulationspumpar är varvtalsstyrda.

Tapeten är till vårt s.k. allrum. En blandning av hall och TV-rum, kan man säga... Ganska mycket väggyta, men ingen bra vägg för att göra fondvägg. Den vägg som hade funkat för det ändamålet är den som trappan kommer gå mot. Så den här tapeten tror jag är tillräckligt neutral att funka på stora ytor, utan att bli hiskeligt tråkig... Jag är nog också litet mer konservativ vad gäller tapeter än många av er andra här inne

• Ore

Tjocka bindor var det ja... Skriver upp det på inköpslistan Får se vad ICA har att erbjuda, eller om jag måste ta mig till apoteket.

Nu ska jag samla mig inför en liten turné. Blir nog färghandeln, följt av gymmet (dumma jag har inte låst mitt kort än...), sedan ett stopp hos syster för att samla litet krafter inför mathandling.

• Ore

Nu har även jag kollat in hur Nenne och koko bor i galleriet - snyggt!!!

Vänner: Tack för att du påminde mig om värmedyna. Har iofs ingen sådan, men en vetekudde som kan vara trevlig att ha, tror jag. Enligt BM som höll föräldrakursen så skulle det finnas en mikro att värma den i, någonstans i närheten av förlossningsavd...

KRAM till EA!!!

Skärgårdsstil är en väldigt snäv stil, om man ska tro inredningstidningar. Finns vissa detaljer som jag kan gilla, men annars är det litet för vitt för min smak

Angående att vara först med en trend, så är det nog otroligt sällan jag är det... Och i så fall är det en ren slump att jag gillar något som börjar bli modernt. Vanligtvis brukar jag ha vant mig vid något nytt lagom när det börjar bli omodernt. Fördelen med det är att det oftast brukar gå att få det man vill ha billigt

Märkte igår att min syster var sur på mig. Jag råkade nämligen komma in litet på ämnet "var det verkligen så smart tänkt att bli gravid just nu med tanke på hur ert liv ser ut" i förra veckan, och hon är nu tjurig. Det var ganska uppenbart att hon blev sur redan när jag sa det, eftersom hon gick i försvar. "vadå att vi bor i en trea, det gör ju ni också". Jo, men vi är på väg att bli tre personer i familjen, inte sex...

Jaja, det ger sig väl så småningom. Tyckte nog ändå att jag gjorde rätt, som det var nu har ämnet diskuterats runt henne, i familjen, och då tycker jag nog det är bättre att vara rak och ärlig, och säga det till henne.

Fick i alla fall reda på att bebisen var planerad (!), orsakerna till att de inte väntade var tydligen att han hellre var närmare 40 än 45 om han skulle ha barn (han har sagt annorlunda på jobbet dock...), de ville inte ha för stor ålderskillnad mellan det nuvarande yngsta och deras barn (är det inte ganska normalt och sunt med en hyfsat stor åldersskillnad när barnen har olika pappor?) och som la grande finale: hon fick så konstiga reaktioner på p-piller, så hon tyckte inte det var idé att börja... Eeeeh, nähä...?

På sätt och vis synd att hon har så j_a lätt att bli gravid, tyckte jag och andra systern.

• Ore

Blivande fru L: Häftigt med sprutstart snart!

Nenne: Snygg soffa! Läste att du inte skulle ha den svängda, då hade jag blivit rejält avundsjuk Svängd soffa tycker jag just nu är supersnyggt, och viiiiiilllll ha till vårt vardagsrum så småningom. Men de är oftast snordyra, och kanske inte så lämpligt när (minst) ett litet barn ska springa omkring där... Så det få väl bli så småningom helt enkelt.

MrsB: Nix, har inte lyssnat på Rix FM idag, mest för att sladdarna till stereon inte var inkopplade och jag orkade inte böja mig ner just då

PB: Rotmos är helt ok tycker jag, men är inte så förtjust i fläsklägg... Här blir det älgfärsbiffar med bananfräs och potatis ikväll.

Blev rejält sugen på efterrätt också... Kokosglass är supergott, men i brist på det funderar jag på om jag har vaniljglass hemma som kan ätas med blåbär och stekt havregryn...?

koko: Jag vet att min syster inte kan göra något åt sin graviditet nu... Och jag var tveksam till om jag skulle säga något eller inte, men vi satt och pratade och hamnade i närheten av ämnet, och hon frågade om jag "fortfarande var chockad", och då kröp det ur mig att jag aldrig varit chockad, utan mer besviken, och så följde övriga tankar med... Poängterade flera gånger att jag ÄR glad för deras skull. Har dock funderat mycket om hur det står till med hennes självkänsla, jag tror nämligen att hon har en tanke att hon ska "binda" sin kille vid sig, genom att få barn med honom. Vilket i så fall är ett problem som jag tycker hon ska ta tag i, för sin egen skull...

Mer ego: Har fått hem vaggan till bebisen nu. Den var finare än jag trott. I trä med utsågat blommönster i båda kortsidorna, och nere på medarna. Så nu har jag fixat till madrassen, sytt om madrassöverdraget och bäddat i ordning litet. Behöver fortfarande en kudde till örngottet dock, blir en shoppingtur imorgon helt enkelt.

• Ore

Tinga: Lycka till på intervjun! (Vänta nu, det är onsdag idag, då är intervjun imorgon...) Jaja, skriver lycka till redan idag iaf! Tror inte det är så dumt att komma tillbaka till en ny tjänst, minskar pressen litet eftersom man då inte förväntas vara i full fart, 100 %, precis med en gång utan får en inlärningsperiod. En liten smekmånad, precis som Vänner säger.

Snaily: Surt med UVI... Det är väl åtminstonde andra på ganska kort tid, eller. Inte kul...

Snorkis: Att vara med i galleriet är NÄSTAN som att vara anonym. Det är ju inget öppet galleri, bara folk från tråden som har tillgång till det... Navelstopparen fick jag inte kläm på hur den fungerar??? Känns som en sån pryl som definitivt kvalar in på listan onödiga saker, jag fortsätter nog leva med min "litet utstående" navel ett tag till

Vickan: Det är kanske så man skulle göra, bjuda in folk som hjälper till med byggande? Fast maken verkar ha ett hopplöst kontrollbehov när det gäller byggandet, så jag vet inte i vilken mån han klarar att ta hjälp... Eller kontrollbehov, det är nog mer att han själv vill vara delaktig i allt som händer. Opraktiskt är det i alla fall...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter