Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Tack för kramar och pepp!
AM ? nä, det är verkligen inget kul när matproblem blir en konstant del av tillvaron. Hoppas att Hektor snart kommer på andra tankar!
Kängu ? du är så söt; du behöver inta alls oroa dig för att du skriver klumpigt, utan jag tycker att du alltid brukar skriva så kloka och fina inlägg. Logopeden vi går till har sagt att det brukar ta lika lång tid att bli av med sonden som den tid man har haft sond, så att det kommer bakslag är ju helt naturligt, även om det är skittrist. Imorse åt Piff hela sin portion, men till lunch fick vi sonda. Får väl se hur det går resten av dagen. Och vi vill absolut inte tvinga honom; det var därför vi satte sonden igen. Då vet vi att han får i sig den näring han behöver, utan att vi behöver bråka med honom.
Muggles ? vinshopping; vad innebär det? *nyfiken* Eller det är bara ett finare uttryck för att gå på bolaget?
Koko ? jag försöker också tänka så, att han ju faktiskt har kommit igång en gång och då kan han göra det igen, men när man har längtat så mycket efter framsteg blir det så himla tungt att ta sig igenom bakslagen, även om de delvis är förväntade.
FruLlan ? ser man det hela med maten i ett längre perspektiv så har det ju gått framåt, särskilt för Puff, men när bakslagen kommer är det ändå jobbigt att tänka på det som faktiskt är bra (även om det kanske är viktigast då ). T ex så framkallar Puff aldrig kräkningar längre när han äter (gjorde han ofta förr), det tar ca 20 min istället för 45 att ge honom en portion, han kan äta 8 månaders-puré med bitar i, han äter ostbågar (håller själv i maten och stoppar in den i munnen ? intresse för mat), så visst har det gått framåt.
Ore ? säger lycka till nu, för säkerhets skull, för man vet ju aldrig när Pyret väljer att titta ut!
Nenne ? stora kramen till dig också! Kanske inte så konstigt att depphålet öppnade upp sitt fula svarta gap igen nu när FET närmar sig; tankarna kring hela processen ni är inne i dyker säkert upp med mer kraft då. Men du brukar väl få utslag på ÄL-test så det borde ju funka den här månaden med. Hoppas att åtminstone din magkänsla gällande cysta eller myom är fel; du behöver inte mer elände. Har du haft sådana problem förut? Kram igen!