• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Trist julklapp Oupsie

• muggles

BS: hej! *vinkar frenetiskt*

Frullan: herregud vilket drama! Och stackars din man som fick skulden för alltihop - vilka eminenta fegisar hans föräldrar verkar vara!

Vickan: jasså ska inte ni heller dela 50/50?

• muggles

Koko: hoppas på vändning för lillebror!

Telis: låter som att ni har det mysigt i ert nya hus! Vi får nycklarna imorgon.

Igår köpte vi lite mer julbelysning på 50% rea - kommer väl till pass nästa år.

Moa har varit lite stökig under slutet av julen - trotset som börjar komma. Hon vill åka pulka, nej hon vill inte åka pulka, hon vill gunga, nej hon vill INTE gunga. Sedan åkte jag med hennes pulka en gång och då skulle ni hört protesterna. "Mamma får INTE åka pulkahahaaaa....". Suck. Men det brukar vara så några dagar och sedan blir det bättre och idag var hon mycket goare. Det värsta är att trotset lockar fram 5-åringen i mig med (maken säger att både mor och dotter är obstinat ). Usch. Men det är ju ngt vi ska igenom...

• muggles

Ingen som hört ifrån Hattis? Hade inte hon BIM på julafton?

• muggles

Jag har haft en Norénsk jul och då var bara min mamma inblandad. Men det är länge sedan och numera är de fulla med frid. Återupptäckte hur kul det var att pussla i jul! Och så hade vi massor av snö och några minus - en riktigt klassisk vit jul! Och sedan kom vi hem till +4 och regn... Mysich (not).

• muggles

BS: härligt att du hänger här igen!

Telis: vi (läs maken och en lång kompis) ska tapetsera väggen i vardagsrummet innan flytt + att vi ska smälla upp lite extra hyllor i klädkammaren och lite hyllor i förrådet. Vi var inne i huset idag och den där klippväggen är bara så läcker Iaf när det är ljust och fint väder ute som idag. Och på kvällen ska den ju vara belyst har vi tänkt.

Ore: flyttlasset går 18/1 och det känns helt abstrakt. Vi har inte börjat packa än för vi ska ha folk hemma på nyår. I helgen åker vi dit med de första grejerna förmodligen.

AM: passar inte Chablis till hummer? (Jag är ingen stor Chablisvän men har för mig att det är bra till skaldjur.) Annars är ju Stoneleigh bara så underbart gott! Nottage Hill är ett annat gott vitt vin som är lite mer budget men otroligt bra ändå.

• muggles

Lappis: vilket bra besök ändå! Han verkar ju vettig. Intressant om det kan vara en flik på rätt ställe som har hindrat - det vore ju en bra förklaring med tanke på att du har toppägg.

Vi har nyårsfest hemma hos oss och vi har delat upp det så att Piggelin med M2B gör förrätt, Miss X & co gör huvudrätt och vi gör efterrätt (plus att några andra gör fördrinkssnacks). Så menyn är en överraskning för alla! Det enda jag vet är vilken sorts kött det blir till huvudrätt. Det ska bli spännande! Och eftersom Piggelin ska vara med kan jag inte avslöja ens efterrätten här!

• muggles

Lappis: flik på fel ställe skulle det såklart vara...

• muggles

Blev så överraskad förresten: NCC hade lämnat nya fina handdukar och tvålar i badrummen (plus toapapper!) plus en fin karaff som present i köket (www.danskdesign.nu/eva-solo-kylskåpskaraff-mlock-röd-neopren-p-1072.html)!!! Kändes väldigt trevligt

• muggles

Ah, nu har jag bokat in flyttstäd, fick ett bra pris via en kompis. Gött!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter