• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis
    Ha en jätteskoj fest! Det kommer bli kanon med ditt toastmadameri och din snygga outfit!

Ore
    Det där lät inte skoj för din syrra, trassligt!

• snaily

Vickan
    Tack! *tar för mig en muffins*

Har varit ute och åkt lite längdskidor, provat att åka med Korven igen. Blev inte mer än ca 2 km. Meningen är att han ska dra, eller åtminstone springa framför mig för att undvika trassel med lina och sele, men det har han inte riktigt förstått. Förutom när vi blev omkörda av några andra skidåkare, oj oj oj vad han ville komma ikapp dem sen! Ibland är det bra att han älskar alla människor överdrivet mycket. Kanske är så vi borde träna - bara åka i väldigt trafikerade spår.
    Sen åkte jag lite själv också och förfrös nästan ena stortån. Men känns skönt att ha rört lite på sig efter gårdagens flottiga pizzamiddag, dagens flottiga pizzalunch (rester från igår) och inför kvällens goffiga gourmetmat.

• snaily

Parnassia, Korven finns i galleriet (fast det kanske inte framgår ändå vad det är för ras, inboxar dig). Nej, han är inte stor, väger ca 12 kg men det blir faktiskt lite draghjälp ändå, de få gånger han anstränger sig lite.

• snaily

Oupsie
    Ja, det är väl mest fördelar med att han är så kär i folk, och framför allt barn - han blir helt till sig i trasorna bara han hör barnröster på håll. Syrrans yngsta barn håller han på och älskar ihjäl nästan när vi är där. (det där lät perverst, menade inte så illa som det lät )
    Fast jobbigt såklart när man träffar folk som inte gillar hundar/är hundrädda/inte gillar hundar som hoppar. Försökt uppfostra mina kollegor och vänner och familj att INTE hälsa så överdrivet på honom för att inte uppmuntra hoppandet, men du vet hur det är... Det är mycket svårare att uppfostra folk än hundar!

• snaily
    Oupsie skrev 2010-01-23 16:47:44 följande:
    Min hund, hon fiser inte så ofta, men när hon väl gör det så vänder hon ofta på huvudet mot rumpan och tittar, precis som "Vad tusan var det där" . Knäppa hund .
    Så gör många hundar, en del blir till och med rädda för ljudet, knäppa djur!
  • snaily

EA
    Det där lät ju som en smart plan, att börja om från början med skambud etc... Det är en hel vetenskap det där att köpa hus! När jag och maken blir vuxna kanske vi också ska ge oss in i den världen!

Maken har förresten varit på en jobbintervju idag, HÄR i trakten! Snurrigt med våra ambivalenta planer... Får han jobbet så är det nog bäst att han tar det med tanke på hur kärvt det varit med jobb för honom... och då blir det inget av med jobbet i staden H för mig - om jag nu får det, vilket jag tvivlar på. Får väl hänga kvar här ett tag till och åka lite mer skidor i så fall! Då får ni offra er och komma och hälsa på så jag slipper vara så lappsjuk!

• snaily

EA
    Nästa år, eller till hösten!

Oupsie
    Korven puttas ordentligt hårt trots sin litenhet, när han står på alla fyra så trycker han till med sidan mot ens underben och knycker till med sin rumpa allt vad han har, kan lätt putta omkull vilket barn som helst, nästan vuxna också ibland. Ibland gör han så mot föremål ute också, typ oranga vägkäppar, istället för att kissa på dem. Tur att jag har min lilla clown som muntrar upp när livet känns tungt.

• snaily

Åååå vad härligt att spamma tråden med hundprat en stund, tycker det pratas alldeles för mycket barn här i vanliga fall

• snaily

Ore skrev 2010-01-23 18:12:27 följande:

Äh, vad fasen. Nu ljög jag, i ett anfall av blygsamhet. Jag började slipa på formuleringar i ett separat word-dokument häromdagen, i hopp om att få göra en ny trådstart
    Du är för rolig Ore! Ser fram emot en trådstart utöver det vanliga!

Vickan - det är bara att komma!

Tillbaka hemma efter en delikat middag på Den Fina Restaurangen. För min del blev det oxfilé med diverse goda tillbehör, och ett väldigt gott rödvin: Domaine Du Vieux Lazaret 2007. Crème brûlée till dessert.
  • snaily

HEJ Koko, välkommen hem!!

EA
    Åååå vilket husdrama! Positivt att ert bud fortfarande ligger överst!

Ego
    Jobbar igen, ringrostig efter en veckas ledighet! Sen jag berättade om IVFen för kollegorna är de löjligt snälla mot mig, behandlar mig som om jag vore dödssjuk minst, känns lite fånigt - såå synd är det inte om mig! Nåja, vi är nog snart tillbaka i gamla hjulspår!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter