Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Astrid var vaken mellan fyra och sex igår natt och så vaknade Iris sju som vanligt, zznark!

Imorse var maken och Iris och simmade som vanligt och det hade gått bra tills det var dags att ta på ytterkläder, då hade hon stått där och varit ledsen i en hel timme innan han fick med sig henne, suck. Tur att det hade gått bra i bassängen i alla fall.

• BrudSommar2006

Parnassia, har för mig att vi bytte från body till tröja när Iris började gå.

Iris nuvarande madrass har definitivt varit med om ett och annat, trots plastad frotté, men bebismadrasser brukar det väl inte vara någon fara med.

Fredagskvällarna är sig inte riktigt lika, det är bara att konstatera. Igår fick vi sanera tre dagars bajs från skötbordet när vi trodde att Astrid hade bajsat färdigt i blöjan och gav oss på blöjbyte alldeles för tidigt. Tror inte att det är någon idé att vara med och tävla om AMs mer glamorösa liv här inte...

Provade i alla fall ett glas vitt igår kväll till Let's Dance och det var riktigt gott. Ikväll blir det middag hos mina föräldrara eftersom mammma fyller år men där brukar jag aldrig gilla val av vinsort.

• BrudSommar2006

Apropå empireskuret så verkar det finnas en del på www.bonprix.se men det kanske någon har tipsat om redan.

• BrudSommar2006

Maken tog med sig Iris och åkte buss efter dagis igår, då åkte de till närmsta affär och köpte tulpaner till mamma och så hem igen. Fast locka fram våren har det då inte gjort, här var det -13 imorse och fortfarande är det -7,5.

• BrudSommar2006

Jag har köpt en filt till Astrid nu för det verkar inte som att jag får upp maken på vinden för att hämta ner Iris gamla i någon hast. Får vara tacksam att han äntligen, för fem minuter sedan, plockade ner adventsstjärnorna i alla fall.

• BrudSommar2006

Äsch, nu var jag orättvis, det är ju så mycket som ska göras här hela tiden och trötta är vi. Förstår inte hur jag kan vara så här trött, fick sova i alla fall hyfsat i natt och fick sovmorgon till strax efter nio imorse med ett litet avbrott vid sju när Iris ville ligga i min säng en stund.

• BrudSommar2006

Vi gick aldrig på babysim för det verkade så jobbigt med en missnöjd Iris utan vi började på Lek & Plask när Iris var ett år. Nu börjar det snart bli dags att byta till Simlekis men vi funderar på att hon får gå kvar på Lek & Plask den här terminen, hon fyller ju inte tre förrän i juni, och så byter vi efter sommaren. Vi går visserligen på Vattenhuset men efter att ha klickat på AMs länk verkar konceptet vara ungefär detsamma.

EA, har ni varit på omvisningen igen nu eller fått mer information från mäklaren? Det händer ju rätt ofta att säljaren bestämmer sig för en visning till när de inte är nöjda med sista bud lagt så det är ju inte säkert att man får köpa bara för att man vinner en budgivning.

Nenne, vad trevligt med middag ute och bio, undrar när det kan bli av för oss, det lär få vänta länge.

• BrudSommar2006

Lapinette, låter som en bra kväll igår!

Här är en till som är riktigt trött, Astrid går det väl hyfsat bra med men Iris suger verkligen musten ur en. Ser inte fram emot att få börja ha henne hemma så mycket, suck.

• BrudSommar2006

AM, jag blir riktigt avundsjuk även om tanken på att ge mig ut och resa just nu får mig alldeles matt, jag sitter nämligen och funderar på hur jag ska ta mig till dagis och få hem Iris strax...

astrid är ju precis som Iris att hon vägrar ligga i vagnen, tror inte att jag klarar av illvrål hela vägen till dagis och så hem igen med en Iris som inte går speciellt fort. Nej, måste bli bilen, även om hon skriker då med så går det fortare. Fast då måste jag antingen krångla ur och i henne ur babyskyddet vid dagis eller så får jag bära med mig hela in men det är så jäkla tungt bara. Sist jag bar det fick jag sådana sammandragningar men det var iofs en vecka sedan.

Koko, vi har 20 timmar i veckan men vi får inte välja utan det är hämta kl två måndag till torsdag som gäller och så hemma fredagar. Jag räknar inte med att hinna någonstans alls!

• BrudSommar2006

Snart stryper jag Elsa, det blev inte ett dugg bättre efter kastreringen, hon bara springer omkring och skriker och river ner och förstör saker. Tror stackars Oskar också är rejält trött på henne, själv har jag huvudvärk av allt skrik. Läste någon artikel om hur lugna och mysiga och populära ragdollen var och tänkte då på vårt hysteriska måndagsexemplar, suck. Inte har de där stygnen som skulle försvinna av sig själva lossnat än heller så nu får jag väl försöka ta mig till veterinären också, hur nu det ska gå till. Får jag fem minuter då jag lyckas lägga ifrån mig Astrid (inte troligt men i alla fall) så ska jag försöka dra lite mer i det.

• BrudSommar2006

Tinga, stackars Puff, men oj vad mycket vi vabbade när Iris började på dagis, tur att maken var hemma två dagar i veckan med henne. Fast nu har det vänt så det var första året "bara".

• BrudSommar2006

Ungjäveln, ja Iris alltså, är igång igen, hon vill inte bada men det kan ju inte hon bestämma. Hon har inte badat sedan i lördags och hon har ju varit på dagis idag. Hoppas att maken klarar sig undan allvarliga men. Fast det är svårt, när hon skriker och slåss på det där viset får man sig en känga förr eller senare, det är bara att inse, man får försöka hålla undan ansiktet bara.

• BrudSommar2006

Ore, trist med skilsmässa. Men kanske bättre nu än när du fortfarande bodde hemma?

Om mina föräldrar skulle skilja sig nu skulle jag tycka att det var jättejobbigt för jag har ingenting att prata om med pappa och skulle tycka att det var jättejobbigt att behöva hälsa på honom separat. Nu är han liksom ändå där när mamma och jag sitter och pratar och vi leker med barnen. Fast Iris är väldigt förtjust i sin morfar.

• BrudSommar2006

Telis, hjälp, hur har du märkt det, rejält ont i magen eller? Usch vad jobbigt, tror de att det har med snittet att göra?

Snygga män, hm, jag hade ett par som nu är för gamla, nämligen Don Johnson och Kevin Costner, och har inte hittat några nya att byta ut dem mot.

• BrudSommar2006

Snigeln, hur fort hjälper det på hundar och kor då?! När kan Telis förvänta sig att veta??

• BrudSommar2006

AM, usch vad besvärligt med blåsor i munnen på datorn, lycka till! Det känns som att chanserna att lyckas med en stämning mot Microsoft normalt sett skulle vara små men är det någon som kan lyckas med den bedriften så är det väl du.

Telis, mår du bättre än?

Tinga, vad bra med ett jobb på gång som känns roligt!

Försöker tajma in Astrids sovtider med kyrkans växels öppettider så jag kan ringa och höra om doptider men det känns som att det kan bli svårt! Det är så fullt jämt i vår kyrka här så jag gissar att man bör vara ute i riktigt god tid.

• BrudSommar2006

Ojoj, vilket race!

Snigeln, så praktiskt med självdiagnos! Är det bara att vänta på att det ska ge sig alltså? Hur lång tid kan det ta tro? Är det ok att köra på med nästa försök i alla fall? Är det någon alls kvar på jobbet nu då, hur många är ni?

Är det förresten någon som har sett till den där snöstormen än? Den ska ju visst ha börjat dra in redan.

• BrudSommar2006

Snigeln, men vad betyder på obestämd tid? Man kan väl inte gå hur länge som helst och vänta på att det ger sig? Kan ni fortfarande fortsätta direkt med nästa försök? Finns det ingen liten medicin som tar bort vätskan hellre än att tappa ut den (låter läskigt)? hoppas hur som att det ger sig snart.

• BrudSommar2006

Borde också klippa mig men jag orkar inte ens beställa tid just nu.

Vi fick Astrids personbevis idag i alla fall så nu har hon riktigt namn och allt. Personnummer får man ju numera direkt vid födseln på Danderyd så det har gått fort med alla papper. Bra för dagisköandet!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter