• fru AM

Junilejon: Hej! Hur är det med dig?

Just nu är tråden uppfylld ich upprymd av det faktum att två efterlängtade bebisar fötts med bara några dagars mellanrum: Telis:s Televinken och BS:s Astrid.

Vidare är Nenne på smällen väntar den den grymt efterlängtade Pricken III någongång på sensommaren (väl? Nenne?)

Vickan ploppar bebis i mars och dessförinnan får Liten ett lillasyskon till Mindre (ursäkta om jag får till månaderna lite fel ... detta är på ett ungefär)

Muggles har flyttat till ett tjusigt nybygge och, ja ... jag kommer inte håg när du var inne sist ...

Och ursäkta alla nu som jag inte nämnt ... Detta var dt som kom upp i skallen på mig när Junilejon frågade.

• fru AM

Se där det blev bara lite fel i min uppräkning och jag missade väl bara hälften av allt som har hänt/ska hända ...

• fru AM

Muggles: Den hällen såg ju superbra ut! Kul!

• fru AM

Oj Snaily vad spännande med jobbet! Fast jag förstår hur du tänker. Det viktiga är ju att du gör vad du vill (och som också funkar för maken såklart) - man måste tänka på sitt eget bästa och inte stanna kvar "för arbetsgivarens skull" ... "Arbetsgivaren" är sällan lika hänsynsfull tillbaka nämligen. Likaledes ska du inte vara alltför frispråkig om IVF:en på intervjun tror jag ... Som någon tidigare skrev: anställer de en kvinna i din ålder utan barn så räknar de (om de har något mellan öronen) med risken för en föräldraledighet.

Det är ju toppen att du får komma på intervju! Vad bra du är!!! Heja Snaily! Jag och Hektor kan komma upp och hålla handen på måndag om du vill (han kan behöva se världen lite)!

• fru AM
    snaily skrev 2010-01-14 20:17:00 följande:
    Det jag inte vet något om än är förstås LÖNEN, och det är ju en rätt viktig bit...Ååå, vill också se Televinken!
    Du kan ju alltid börja intervjun med att säga att du måste ha en riktigt fet lön eftersom ni håller på att göra ivf!
  • fru AM

JA, Tinga - vad bra med dagis. Killarna verkar komma in i det nu, eller hur!? Även ätandet lät som det gått framåt.

• fru AM

Aaaah - ser fram emot långa klänningsdiskussioner och utväxlande av länkar! När är bröllopen, Nenne?

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-15 08:44:59 följande:
    Gäller bara att hitta en snygg klänning med plats för en liten putmage.
  • fru AM

Nenne; önskemål om längd noterat - ska hålla utkik!

• fru AM

Nenne igen:
    Flera fina (i a f min smak) på denna sida: www.mammaklader.se/

Tror inte du har fula ben - men vill du absolut inte visa upp dem för tydligt och inte vill ha lång klänning (tipi ) så är klänning + tights en räddning för oss i mammasvängen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter