• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci: Luncha med mamma på Lydmar!

• fru AM

Cicci: ska banren vara med och luncha? Har varit på Lydmar med Hektor och de tyckte det var ok med barn där. Det är en bra början.

• fru AM

Alternativt försök hitta en ny med både mamma-/amningsfunktion!

viktualia skrev 2010-01-15 10:03:30 följande:
    Nenne - det där med klänning i v 20.. jag förvånas rejält men jag kan fortfarande ha mina vanliga klänningar. På nyårsafton hade jag en H&M-klänning som jag köpte för 1,5 år sedan. Och detta även om jag har en rejäl mage. För min del är det byxor som är omöjligt projekt....... vad jag menar är att det är svårt att veta i förväg HUR stor man kommer att vara. Jag har just passerat 35 fulla veckor och har fortfarande på mig mina vanliga koftor. Har t-shirtar som förvisso är några storlekar större, men ändå inte mammastuk på....Så vänta lite lagom länge med att välja klänning... och som sagt.. det är inte omöjligt att du kan ha några av dina favoriter som redan hänger hemma i garderoben.... Var projektet mer " ååå vad skoj att shoppa något nytt" - så vänta till några veckor innan så att du har en känsla för magens omfång!
  • fru AM

Nu ska jag slut aspamma med mammakläder - måste bara delger er dessa fyndlänkar:
    www.babyportalen.se/blogg/tag/mammaklader

och på den sidan finns den ultimata 3-in-1-klänningen från Paola Maria ... går ej att länka men scrolla ner så hittar ni

• fru AM

Sorry - här är jag igen: hittade den där klänningen på en annan sajt:
    www.babydesign.se/shop/default.aspx&productid=429975&lng=SWE

Cicci: JAg skulle nog bli lite småirriterad på barn på Matbaren faktiskt (om de inte sover förstås) om jag själv kanske hade ordnat barnvakt för att gå dit och mysa med min man eller liknande .... Men ring och fråga hur personalen ställer sig!

• fru AM

HAr Teatergrillen lunch? Där är så MYSIGT!

• fru AM

Ni ska inte dra ner lite på finhetsgraden då Cicci och knata till Djurgårdsbrunns värdshus och äta brunch? Där är barn så välkomna och det var en fantastiskt god brunch när jag var där - milsvid skillnad från t ex Källhagen

• fru AM

JAg blir nästan full i skratt Cicci - du är så cool som ändå överväger att ta med barnen på Grand t ex. I mitt huvud är "Livia" och "Grand" två begrepp som är så långt ifrån varann som det är möjligt. Fast det är klart - de har ju haft rockstjärnor boende där som KANSKE uppfört sig som jag tror hon skulle göra (TV-apparater ut gnom fönster osv)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter