• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Svårt att planera en IVF för allt beror ju på hur kroppen reagerar på spray och sprutor. Jag meddelade alltid på jobbet vilken vecka det kunde handla om men så har jag ett väldigt flexibelt jobb som bara jag sköter.

• Lapinette

snorkis - säger som Telis sa för någon vecka sedan att när man får den där adoptionstidningen (för att man är medlem) så blir man alldeles varm om hjärtat. Tidningen är fylld av små söta barn.

• Lapinette

nenne - börjar de hacka upp sig får ni ryta till och be dem sluta. Så har vi gjort. Maken fick säga åt sin mamma redan andra månaden efter vårt bröllop eftersom hon redan då började undra och fråga varje gång de talades vid. Själv så valde jag att inte tala om exakt när jag gjort IVFerna för mig mamma då hon vid första försöket ringde mig VARJE DAG och undrade om jag tog det lugnt och hur jag mådde. Annars vet HEEEEEEEEEEELA vår omgivning om vad vi har gått igenom .. tja, förutom makens kompisar som den senaste tiden har blivit uppdaterade allt eftersom.

• Lapinette

kokisen - nej, vad ledsamt gällande katten!!!

• Lapinette

Ore - vilken trevlig historia gällande katten!

• Lapinette

Oupsie - det gäller att gifta sig rätt period på året (ranunkel).

Och gällande jul så kör vi väldigt demokratiskt hemma. Ena julen med min familj och den andra med makens familj. Vi kan ju liksom inte köra emellan. I år är det i Frankrike vi ska fira julen. Helt ok då det innebär att svärmor står för allt fix och vi bara flyter med. Det enda negativa med det är att JAG (för maken är superdålig) kommer att få springa häcken av mig för att köpa julklappar till faster, moster, mormor, farmor etc.

• Lapinette

Ranunkel då??!!! Iris och Ranunkel!

• Lapinette

Jag har massor att göra men har idag arbetshangover ... ett fenomen som uppstår när jag jobbat sent kvällen innan (satt framför tv'n och läste korrektur).

• Lapinette

Köper också gärna innan och ägnar sedan tiden där åt en god bok och solstol istället ... fast oj, vad sällan vi åker på bad och solsemester.

• Lapinette

Själv har jag mailat en resebyrå i Göteborg angående en lyx och äventyrsresa till Canada men har inte fått något svar så kanske har resebyrån gått i kk eller så har de inte denna resa 2010 . Tyckte annars det var en perfekt "innan vi får barn resa".

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter