• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nenne - Eller hur!

lappis - Men hjälp vad sugen på risotto jag blev nu, det lät ungefär hur gott som helst!! Fast utan parmesan blir det nog inget vidare, så det får vänta till lillebror växer till sig och jag kan äta sånt igen.

• _koko_

Mrs B - Lite plåster på såren kanske? Vad kul!

lappis - Har lite rödingrester sen i helgen som jag tänkte äta ikväll (räcker bara till en och det är jag som gillar fisk mest i familjen - sambon brukar säga att fisk är som kött, fast sämre), och ska göra en citronmajonnäs till den här gången. Svampsåsen blev ok men inte mer.
    Den godaste fisken jag ätit var på sigtuna stadshotell för många år sedan, rödtunga med en vitvinssås smaksatt med cayennepeppar har jag för mig.

Nu har conny sovit över 3 timmar!

• _koko_

(jag kan inte göra två saker samtidigt, så nej, jag lyssnar inte på radio på jobbet)

• _koko_

Bläddrade lite i albumet igen och kom på att jag inte skickade någon KRAM till EA, så KRAM!!!

lappis - Mat kan man alltid tänka på, precis som att det alltid finns plats för efterrätt.

• _koko_

lappis - Jag upprepar: Det finns alltid plats för efterrätt, dvs även om man redan ätit en.

Jag är också hungrig, men det är jag ju alltid.

• _koko_

porchez - Välkommen! Beklagar även jag skilsmässan, men skönt att det känns rätt nu i slutändan iaf, och att det hände innan det hann bli barn med i bilden.

Lunch på måndag är antecknat! *våldgästar*

snaily - för uvi. Jag har knappt haft det i vuxen ålder, men känner flera som har det kroniskt. Jättejobbigt!

Var är nenne?? Och hur går det med telis och lappis förkylningar?

kängu - Jobbigt att inte få sova, inte bara för sömnbristen utan för att det är jättejobbigt med förkyld bebis! Tycker förresten att den nya otrivin nässugen (fick en i babypåsen vi fick på bb) är mycket bättre än näsfridan (smalare öppning, passar bättre i småttingars näsborrar), men det blir ju dyrt med engångsmunstycken...

Nu har nog lillebror gnällt tillräckligt länge, återkommer! Eller? Nu blev det plötsligt tyst igen??

Ok, då fortsätter jag lite till.

Såg ett inslag på "the Doctors" i morse där de pratade om raseriutbrott/trots. Tyvärr tyckte jag inte de sa något nytt, typ välj dina strider, plocka inte upp muggen varje gång ditt barn kastar det på golvet, skrik inte tillbaka till barnet osv.

Nä, även jag behöver kaffe. Ska göra en stor kopp med fruLlans sötade mjölk och verkligen smaka på det den här gången.

Hämtar conny redan 11.30, han är fortfarande så trött av förkylningen att han inte orkar med en hel dag på dagis.

• _koko_

ore - Folks fördomar slår till så jäkla hårt på anonyma intärnätt... Dvs har man en på något sätt avvikande åsikt i en fråga tilldelas man automatiskt 1000 andra åsikter och blir gärna både dumförklarad och fanatiker... Om vusna människor kan bete sig på det sättet mot varandra förstår jag att barn mobbar/blir mobbade...

lappis - Känner igen det, jag har också halsont som vägrar släppa! Hoppas du inte åker på halsfluss igen...

Hmm, jag satte igång vattenkokaren men glömde resten, dags att fixa kaffe mao!

• _koko_

Mmmm, kaffe...

Jag har förresten alltid ätit rätt lite kolhydrater (utan andra baktankar än att jag inte tycker det är lika gott som kött/fisk/sås/grönsaker), kanske därför jag inte haft några problem att hålla vikten genom livet. Och kanske därför jag HAR problem nu, eftersom jag tröstat mig med bullar/kakor/godis när jag inte fått sova eller lägga ifrån mig lillebror...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter