• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-15 14:55:58 följande:
    jag surfar! Fast jag hade svarat om det ringde. Men det gör det aldrig.
    det gör det till mig.. fniss... roligast är när "allmänheten" ringer och ställer svåra frågor *gilla*

fördelen med att sitta hemma är att det inte är så mycket som distraherar... ehum.. mer än BT-häng och annat viktigt.. ha ha ha
  • viktualia

Nenne - ååå jag minns dina rätt svettiga utläggningar om det jobbet.... det måste varit när vi var oktoberbrudar samtidigt som vi tjatade om det?!? då innebar väl varje samtal en massa jobb... Så är det oftast inte för min del utan jag svarar på frågor om hur min bransch funkar snarare...

• viktualia

Parnassia - jag tänker på festen när vi var i hålan på Ä och det var sjukt kallt ute...

Ore - beklagar sorgen efter gammelmormor och VILKEN tur att ni kom iväg!!! Trollet kommer att komma ganska precis ett år efter att min egen sötmormor slutade sina dagar.. hade hon lyckats leva hela 2010 så hade hon fått uppleva inte mindre än tre barnbarnsbarns ankomster! Nu dog hon innan någon av oss kusiner hann bli på smällen....

• viktualia

MSW - fniss fniss. jag fick 160 spänn för dem.. hade betalat 899.. KLANTVICKAN!!! Men det var enkelt att sälja dem på tradera, så jag vågar nog mig dit fler gånger om det blir mer jag får för mig att sälja!

• viktualia

Nu har jag jobbat färdigt för idag. Dags att packa ihop sig och dra mot hemstaden...

Sköt om er allihop!!!

• viktualia

tjo!

Cicci - jag orkade inte med nån extrasväng in till stan.. tack för erbjudandet ändå!

Ego - har varit på makens brorsons dop. Har svårt för sånt när det är uppenbart att föräldrarna egentligen inte bryr sig om den kristna dimensionen i det hela. Men men.. trevlig tillställning....

Dags att softa hemma hos mina päron istället...

Telis - *vinkar frenetiskt* Kul med hälsningar från dig!!!

• viktualia

Telis och Brudsommar - vad skönt att ni fått komma hem!

Telis igen - mysig bild på Televinken!!

Cicci - grym grannlägenhet!! Kakelugn på dass kändes dock rätt udda.. fniss!

Ego - min mamma är för skön.. hon älskar pedagogiska leksaker i andra material än plast... och nu har Trollet redan fått sin första pryl från Bulleribock på Sveavägen i Sthlm... en affär som, vad jag förstår, mest säljer till dagis... typiskt min söta mamma!!!

• viktualia

Cicci - jag försökte slänga in en kommentar igår.. men jag vet inte om den fastnade.... grejen var i alla fall att jag var lagom matt efter dopet och hade ingen ork att dra in till stan. Jättebra om kläderna kommer till nytta ändå!!

Och vi börjar få ett hyfsat lager efter diverse tillskott! På torsdag har min grav gått så långt att det är ok att föda på hålans BB (föder man förtidigt så får man åka till grannstaden).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter