• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

De där sprutorna ges till "äldre mammor" (!) efter kejsarsnitt. Jag skulle ju fylla 39 strax efter H:s födelse och fick välja om jag ville ha dem eller ej.

Lappis: vad är det för ett halsband du letar efter? Det måste jag ha missat (eller glömt )

• fru AM

Lappis igen - detta outtömliga ämne: kan du inte ha en sjal vid middagen (lite mer paaarty) eller en lite bolero eller liknande. KAvaj låter som sagt lite business (men den kanske är i sammet eller satin?)

• fru AM

Lappis: att föreslå helt oäkta men galet glittriga långa örhängen ... går det fetbort? Har man riktigt glittriga/stora örhängen behövar man inget halsband. Och kan ha den korta klänningen och flasha med dina snygga ben ...

• fru AM

Lycka till Snaily!!!

Liten: länken leder tilll förstasidan ... är det dubbelvagnen på höjden du är intresserad av? En kompis har deras syskonvagn på bredden och är SÅ nöjd (har visserligen inte pratat med henne om vagnen sedan all denna snön kom ...)

Lappis: jag hajar. JAg gillar äkta bäst rent principiellt men ibland behöver en flicka mycket bling (och har inte tillräckligt blingigt på den äkta avdelningen i smyckeskrinet ...) så då brukar jag "fuska".

Fast mina blingigaste kreoler är faktiskt äkta - men det tror jag ingen tror

• fru AM

Tänker på Telis & Televinken och undrar hur det går ..?

• fru AM

Lappis: är trots allt du ute efter fejkbling så rekommenderar jag ett besök hos de sura bögarna på Mäster Samuelsgatan (mittemot KiK) - de har affären proppfull av glitter. Eivy Flodin på Nybrogatan likaså

• fru AM

Inser att "de sura bögarna" inte var en säljande beskrivning på en affär Svart chiffongsjal: NK?

• fru AM

Muggles: du har helt rätt och jag är mer förvirrad än vanligt. Givetvis fyllde jag 39+1. Det kanske är åldersdemensen som sätter in ...?

Livia är sämre igen. Vägrar äta nu igen. Har fått i sig inalles 6 kex och 2 muggar saft. Inte ens semla. JAg vet faktiskt inte vad man ska göra.

• fru AM

Eller så är det faktiskt så att jag från och med förra året börjar fylla ett år mindre nästa gång?!
    Och botox är ett hälsokostpreparat!

Lapinette skrev 2010-01-19 15:34:28 följande:
    AM - det är förnekelse !
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter