• viktualia

Ore - jag varken kan eller vill sy.. och organisera garderober.. ha ha ha.. det kanske man borde... vi borde nämligen flytta ut en byrå ur sovrummet för att ställa spjälsängen där. Men den rockaden kan jag inte göra ensam plus att den gissningsvis tar 15 min i anspråk...

... fördelen med att bo i ett hus med många garderober och lite folk.. hihihi...

.. och som sagt.. matlagande.. visst, men jag brukar vara så illa effektiv att det liksom inte tar nån större stund..

HIMLA bra med era olika infallsvinklar på mitt nojjande!! TACK för att ni finns!

• viktualia
    MSW skrev 2010-01-21 21:03:26 följande:
    Vickan: Finns det inget du känner att du inte har tid för nu med all pendling och så? Isf borde du juh kunna få tid till det om du slutar jobba?
    hm.. inga projekt som är anpassade efter "gå hemma och vänta på Trollets ankomst i februari"... våra renoveringsprojekt är för stora/kraftkrävande för mig redan nu... och så mycket annat jox har jag inte för mig...

(medans jag sitter här och babblar med er, har maken lagt golv i hela klädkammaren så här på kvällskvisten....)
  • viktualia

September - där sa du något KLOKT!! Passionsblomman! Jag håller helt med september. Och sånt engagemang skulle jag också kunna tänka mig att ägna mig åt i framtiden... frågan är bara hur jag ska få med maken på det tåget.. hmmm

• viktualia

passionsblomman - som sagt håller jag med september. Och jag som är uppväxt med en fostersyrra kan hälsa att hur biobarnen upplever det hela beror mycket på hur trygg relation man har till föräldrarna innan. för min del var det ytterst sällan något problem. men visst, nån dans på rosor var det verkligen inte... men inget jag vill ha ogjort!!

• viktualia

Nenne - det dröjde ett bra tag innan jag började gå upp i vikt... först handlade det nog bara om onyttigheter för min del.. fniss

Lappis - vilken story runt din väninna.. och det var väl garanterat bara ett minimum av info... min reaktion blev mest.. "jag har det rätt bra i min småskaliga tillvaro i hålan"

Och jag tycker att AMs råd lät väl avvägt....

• viktualia

Ego - sitter hemma och jobbar eftersom det är fredag.. är lagom sällskapssjuk och uttråkad.. hm.. jaja.. det är inte synd om mig, det handlar bara om lyxproblem...

Bland mina mer skumma gravidåkommor (???) kan just nu räknas lock för ena örat = hemskt störande!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter