• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA&MJ skrev 2010-01-22 09:51:05 följande:

AM-vilket råd hade du gett? *nyfiken*
    Att tänka efter om hon kan tänka sig att leva skild från sin man (oavsett hans känslor) och UTAN lovern (hur kära de än är i dag så är det nog lite strul att vänta). Kan hon det så ska hon skilja sig omedelbart och visa sina barn att man kan förändra sitt liv om man inte står ut med tillvaron som den är. Ärlighet och öppenhet.
  • fru AM

Se där. Ja - det finns ju tyvärr inget man kan göra som utomstående (eller närstående heller i det här fallet). Det blir som det blir.

Nu fokuserar vi på FREDAG!!! HUS TILL EA!!!?

Lapinette skrev 2010-01-22 10:10:44 följande:
    AM - typ det rådet gav jag henne för 1,5 år sedan. Nåja, det är hennes liv och hon gör som hon vill med det men det är andra som blir lidande runt omkring.
  • fru AM

Kan ni tänka er att idag ska jag lämna hemmet för första gången sedan i måndags! Ska luncha med väninna (dock utan skandalösa problem, såvitt jag vet). Känns lite spännande att sticka näsan utanför dörren.

• fru AM

Cicci: inte Anglais idag (ännu ett spänningsmoment!) - utan något i Gamla Stan. Väninnan jobbar där.

• fru AM

Hej igen!
    Det var kul att vara utomhus en stund! Men det tär på hushållskassan att ha mig utsläppt på stan - bara promenaden till lunchen kostade 600:- pga några små rea-köp ...

Telis: så glad för er & Televinkens skull att ni matat honom så duktigt så att han får bo kvar! Roligt också att han har haft några längre vakenperioder (gör Telismannen tabeller på dem också?)

• fru AM

Nej - precis vad jag tänkte! Är någon värd sådan tid så är det du, Tinga!

viktualia skrev 2010-01-22 14:42:31 följande:
    Tinga - ååå vad glad jag blir av att läsa om din vecka! INGEN kan vara mer värd en sådan soft vecka än du!!! *kramar om*
  • fru AM

Vad ni är duktiga och skriver!! Mina barn är tyvärr helt besatta (de klarade väl inte av att jag var borta ett par timmar) så jag hinner inte sätta mig vid datorn innan någon börjar gnälla ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter