-
Såna stolar du vill ha är såna vi har nu - fast med gyllenläder på sitsen ... Och det går sönder en stol per fest för att de (stolarna) är så gamla och sköra. Ska bli bra att ha 12 likadana stolar kring vårt gigantiska matsalsbord!passionsblomman skrev 2009-11-05 22:33:00 följande:NUUUU ser jag stolarna!!!!Jättefina! Vilket kap!Jag vill också ha minst 12 stolar till vår sal härhemma. Fast jag vill ha några sådana där rediga gamla trästolar med skurna krusiduller i och sammet på sitsen och i mitten av ryggen också. Som på filmer där Engelska små barn kommer till någon underlig släkting på landet som bor i ett jättestenhus. Ett bord som är brett nog för rejäla blomsterarr mitt bland alla tallrikar och glas måste det också vara.
-
Tack för alla råd ang. mina attans purjolökar. En tredejedel kommer gå åt till vår jättegryta som vi ska bjuda på om en vecka - resten får ligga i det svala skafferiet och vänta på inspiration hos kocken ...
-
Jag har vunnit en auktion nu igen! Har man inget liv (dvs inget att göra på lördagkvällen) så kan man ju alltid bevaka nätauktioner ... Denna gång en vansinnigt vacker kristallskål fr Orrefors - som jag spanat på länge. Nu till halva priset!
så här ser den ut:
www.artglassvista.se/glas/Gunnar_Cyren/glas_1721-Sofiero_Bowl_Black.html
-
Skönt att vara hemma, MSW - hoppas tillfrisknandet sker snabbt!
Lappis: givetvis tungt att vara ensam "ogravid" kvar bland vännerna. Men om du inte kan låta bli familjeliv så kan du nog ändå hitta medsystrar även i detta. Stor bamsekram. -
Lappis - du har ju haft utomkveds ... Kram igen!
Håller på och springer skytteltafik våningen-porten, ska dekorera vårt lilla portvaktsskåp (eg fd portvaktsluckan) men jag hittar inte guldfärgen jag ska måla insidan med! Mystiskt! BAra borta! Sedan blir det en skål (eller två skålar) med fejkorkidéer - eventuellt ska skåpet få "golvet" täckt av beige fuskpäls också. More is more! -
Vickan: jag tecknade gravidförsäkring (gällde också som barnförsäkring för Hektor tills han blev 6 månader).
Telis: mums med lussekatter! Måste nog proppa i mig lite sånt snart - lär annars inte hinna få i mig tillräckligt mycket julgott m tanke på vår Thailandsresa i december.
En världslig fråga: Någon som vet om man kan få tag på svarta möbeltassar - med spik/rörnit (alltså inte klister)? Jag har googlat men inte hittat. -
Lunchen idag: även jag har med lillebror! Maken blev skickad att hämta stolarna på Auktionskompaniet istället. Jag ska genast gå och lägga BS' overall under vagnen så att jag inte glömmer den.
Start: hoppas verkligen inte det är MA. Det kanske bara är en ovanligt lindrig graviditet! Såna finns ju också.
Ego: lider fruktansvärt av min första ordentliga tant efter Hektors ankomst. Hade något tantliknande i somras men inte efter det, förrän nu. Och nu med besked. Förstörde madrassen inatt - hoppas verkligen inte att jag ska blöda så här mycket varje gång framöver
-
Ang. förvaring av leksaker. Vet inte om det var dessa Parnassia menade (hej förresten!) - men de är riktigt smarta, m tanke på att de är stapelbara och samtidigt fullt åtkomliga:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90076364 -
Kram till Mugglan!
-
Tack Koko + lillebror, Telis & BS för trevligt lunchsällskap! Hektor slocknade efter sitt pruttmästerskap (prutt med munnen alltså) och sover än!