• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Mrs B skrev 2009-11-06 19:41:14 följande:

Vickan Se upp för maken nu ikväll.....
    riskfritt att jag ser honom... fniss... tvärmörkt och jag ligger i soffhörnet och jäser... fnisss
  • viktualia

fniss fniss... näee jag är för degig för att köra bil.. fick promenera på jakt efter pizza istället för att ta bilen till godare pizza.. mer miljövänligt på kuppen!

• viktualia

Ägnar ni er åt vettigare saker än att hänga här! duktigt!

Själv har jag försökt kratta löv - inte vad min nuvarande kondis klarade riktigt.. totalkraschade i sängen och har lite lagom ont i ryggen så här efteråt.. ehum.... pjoskigt....

• viktualia

Hattis - aha! själv har jag aldrig tagit nåt influensavaccin förut. Har fortfarande ont i armen men annars är det lugnt, så här 1,5 dygn efter sprutan

• viktualia

Hattis - jag tycker inte ett dugg synd om dig... *fnissar* har just intagit en god måltid där själva vinet fattades.. men det ligger några oöppnade flaskor i källarn. Jag råkar nämligen vara begåvad med ett matkällarförråd - himla bra!!

Kan f ö rekommendera kvällens middag - fläskfilé med sås och ugnsstekta grönsaker www.arla.se/Default____17653.aspx&randomlink=true i all enkelhet himla gott!

• viktualia

Lappis - med eller utan alternativa behandlingsmetoder vid sidan av så är väl IVF-karusellen densamma? Kampen, väntan, behandlingarna - även om du skulle behandlas med homeopati samtidigt så kommer du väl inte undan resten?! Och det har ju låtit på dig som att du nånstans lämnat den karusellen för att kliva på en annan...

• viktualia

Parnassia - det skulle nog kunna sägas vara en av de ytterst få bra sakerna med att bo långt från alla vännerna.. att några nyktra fester lär jag inte behöva uppleva innan Trollet hoppar ut... hade lite skoj åt kollegorna när vi var på gemensam resa med god middag på kvällen, men några regelrätta fester har inte passerat här... hmmmm om man inte räknar brorsans bröllop i somras förstås.. men det var också rätt fridfullt... Annars missade ju maken och jag din födelsedagsfest i våras.. grämer mig fortfarande.. men mormors begravning kom ju i vägen..

...muttrar Vickan och tycker att det är för dåligt med fester.. ens när jag får dricka sprit.. hm.... KAN som sagt ha ett samband med mitt märkliga val av bostadsort...

• viktualia

Lappis - det kommer ju alltid finnas saker som man kunde eller till och med borde ha gjort... och mycket å ena och å andra sidan.. samtidigt måste man ju ibland sätta ner foten och gå i en riktning, för att samtidigt skippa diverse andra riktningar..

... grubblade Vickan som upptäckt att om jag ska söka jobbet som skulle göra att jag hade jobb samtidigt som plan C för framtida sysselsättning för maken gick i mål - så måste jag söka innan kommande fredag.. och svar på frågan om makens sysselsättning kommer inte förrän i december. Efter lite grubbel bestämde jag mig för att plan A och plan B måste vara skrotade först. Skulle jag söka jobbet enligt plan C så skulle det orsaka onödig uppståndelse (eftersom det är inom samma "koncern" som jag jobbar inom idag).

och för den förvirrade: plan A är att bo kvar i hålan, att maken har kvar sitt jobb och jag mitt. plan B är att maken har kvar sitt jobb men i Lkpg istället och plan C innebär pendling för maken men inte för mig. Jobb åt mig enligt plan B har jag inte letat efter, ids inte riktigt mobilisera de krafterna förrän jag är tvungen.

dags att sussa...*godnattkramar till er alla*

• viktualia

AM - grymt cool skål!!! och huuu så lockande att shoppa loss.. fniss... min variant av vinglas fanns till schyssta priser.. Capri heter modellen om nån är nyfiken

Lappis - man kan inte ta ställning till hur andra ska leva sina liv. Jag kan bara unna dig att fortsätta må bra och att tycka att maken och du kommer att göra en god insats för ett barn som behöver er genom att adoptera. För egen del blir jag matt av att flytta fram gränsen för när beslut ska fattas, jag hör till dem som vill fatta beslut och helst inte ändra mig alltför mycket. Men å andra sidan - som Cicci menar så fattar man ju olika beslut i olika situationer. Samtidigt är det ju inte som att forskarvärlden upptäckt nån helt ny metod för befruktning - det handlar ju om hjälp från homeopati.. något som inte går att hoppas så där våldsamt mycket på... även om under kan ske..

Mitt krångel: Plan B innebär alltså att makens jobb flyttar till Lkpg. Och plan C - innebär Västerås som bostadsort och att maken får pendla därifrån. Och minsta motståndets lag är givetvis plan A dvs bo kvar här i vår nuvarande håla..... med följden att jag kommer att fortsätta drömma om att få bo i nån större metropol... fniss

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter