Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Nenne: jag vet att du och några till förstår - det är det som är så skönt!
Men så pratar man med bästa väninnan som är singel, vill ha partner, barn - hela familjbiten, så får man lite perspektiv. Jag sitter iaf inte där själv på kvällarna. Och vi är lika gamla så hennes tid börjar rinna ut, så vad hon har att kämpa med är att inse att hon kanske aldrig blir mamma (mer än till plastbarn då). Det är ju liiite tyngre...
Tinga: ja det kanske är soffan som är accenten. Nja vi fick liksom acceptera faktumet och jag tycker fortfarande att tapeten är urcool men svår att kombinera med. Allra snyggast hade väl blivit vita möbler (vi har ju iofs vitt soffbord och vit tv-bänk) men vi kan ju inte ha en vit soffa - det funkar ju inte. Dessutom älskar jag vår soffa som vi har nu - praktiskt tyg och färg och väldigt skön. Inte så gammal heller, så man kan ju inte byta den pga en tapet
Vi köpte ett par soffor av en kompis som skulle byta ut sina mot en ny (de är bara 2 år gamla) och de är grå. Iom att blomman i tapeten är silvrig skulle man kunna tro att de passar bättre än en brun men faktum var att det var "fel" grå, så de såg grådaskiga ut bredvid tapeten. Då funkar vår bruna mkt bättre. En hel vetenskap det här med matchning! (Sånt man kan tänka på när man inte vill tänka alltför mkt på jobbiga ämnen...)