• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Skoj att vi åker på min födelsedag ... ska sippa champagne hela vägen .

• Lapinette

Det var inte så mycket dyrare typ 5 000 med KLM men ack så skönt att slippa gå ned i Amsterdam. Direktflyg me like!

nenne - så du ska boka biljett till Amsterdam?

• Lapinette

nenne - åhhhh vad härlig! För mig känns det som naturligast i världen ... att DU är gravid!

• Lapinette

Ja jösses så jag blandar och ger - självfallet var det Piggelin jag menade!

• Lapinette

nenne - hade glömt bort det där bröllopet i Tyskland. Låter ju nästan som vår rutt vi gjorde i våras förutom att vi körde ned till Strasbourg + Champagne.

• Lapinette

Vart i Tyskland ska ni? ... Strasbourg ligger ju i princip i Tyskland och är en stad jag varmt rekommenderar. Kommer du vara intresserad av Champagne i maj?!

• Lapinette

Kanske inte riktigt samma sak ... eller finns det kanaler i Eslöv?!

• Lapinette

Ser att ni diskuterat FB så tänker jag lite grann som vissa av er redan har nämnt - jobbrelaterade relationer kan jag ha någon annanstans ... om det inte är fd kollegor som jag fortfarande har kontakt med. Sen tror jag att jag själv blivit ratad. Försökte få kontakt med mitt ex i Italien men han har inte accepterat mig som kompis än ... medan min fd lover i Paris gjorde det bums. Vissa är nog mer långsinta än andra.

• Lapinette

Jag fick blommor för några veckor sedan då jag talade om för maken att jag hade namnsdag! Annars är det inget vi firar och jag kom inte ens ihåg den utan någon på FB hade skrivit grattis på min sida. Sen så stämmer ju inte den franska kalendern överens med den svenska ... fast det innebär ju att man kan fira namnsdag två gånger per år med samma namn !

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter