Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

vi brukar lägga en massa pussel till jul men mannen HATAR pussel för det går ju inte att kommunicera med mig när jag håller på. Oc så är han inte lika snabb som jag, eller jag vet inte.

Bäst att köpa några pussel redan nu så att jag har. Fast jag vet hur det kommer att sluta, en av mina gamla katter kom alltid och lade sig tvärs över pusslet när man höll på, så jag antar att det blir likadant nu. Plus att Nancy kommer smaska i sig 4 st kantbitar som jag inte upptäcker förrän efter 18 timmars överflyttande av bit för bit mellan kartong och lock.

• nennesjuttioåtta

Men då går ju tiden, i alla fall.

• nennesjuttioåtta

Om P verkligen älskade mig så borde han köpa hem minst 20 stycken pussel redan idag.

*kikar efter smygläsare*

• nennesjuttioåtta

Jag och syrran har börjat lägga de här Wasgij (?) där man ska lägga bilden som de skärrade människorna på locket ser. Alltså finns inget facit. Himla roligt och jäklar vad vi slåss om bitarna!

• nennesjuttioåtta

lappis
    www.worldwideshoppingmall.co.uk/toys/shelves/wasjig-jigsaw-puzzles.asp
    Det är det som är kruxet, du vet ju inte vad motivet är. Så det sätter verkligen fantasin på prov. Min mamma har sån fantasi så hon kan sätta ihop ett pussel på flera sätt, och då ser INGEN vad motivet är. Wasgij Destiny är inte riktigt samma, där är det samma bild som på locket, fast flera år senare. Så om det i bakgrunden är en hästdroska, så är det på pusslet du lägger en bil, t ex.

Wasgij = Jigsaw baklänges.

• nennesjuttioåtta

Tinga
    jag har inboxat dig

• nennesjuttioåtta

PB
    Men ta inte på dig ansvaret att vara värdinna, räcker det inte med att du är där och är trevlig? Köp pizza eller annan hämtmat och få inte så dåligt samvete för att du inte är den "perfekta hemmafrun" och går upp totalt i rollen som serviceinstitution. Det är ju hans föräldrar. Jag förstår att du vill vara duktig men om du mår så dåligt av det så släpp kraven på dig. De är ju spontana så de förväntar sig säkert inte den markservicen ändå.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Jo, jag är lite orolig för alla kablar vi har här på jobbet. Det är ju en del teknik som kan säga POFF *död*. Men jag tar min dator med hem i kväll så jag kan fortsätta jobba på måndag.
    hurra för mus 1 och 2! Men tänk om ni hittar mus 4, då får du ju vänta ytterligare med att rasta husmusen grande!!!

muggles
    Du behöver inte be om ursäkt för det, jag tror inte du missar någon livsviktig information direkt!

• nennesjuttioåtta

jag tycker också möss r söta med sina pepparkornsögon! Och jag vet att näbbmöss är väldigt lena om magen även som döda. Jag hade nog bara lärt mig att inte peta på döda fåglar...

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-10-30 15:55:00 följande:
    Näbbmöss ... supersöta! Minns en på landet som trodde han blev osynlig när han stoppade huvudet in under ett blad medan baken var utanför. Själv satt jag och rensade ogräs och tittade på den lilla sötingen.
    naaaaaw!

nähäpp, nu tar jag helg. Bu på er!
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter