• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

lappis - Eftersom datumen för fars dag är olika i olika länder kan du ju skicka när som helst egentligen.

Herregud vad tiden går fort, nu är det ju snart dags att hämta på dagis! Undrar hur jag ska få honom att vilja gå direkt hem idag, jag är inte så sugen på att stanna vid alla sandlådorna på vägen när det toksnöar och jag inte har hittat mina vinterkängor... (inte för att jag letat efter dem heller...)

• _koko_

lappis - Tycker förresten att det är så himla kul att du återfått kontakten med din pappa!!!

• _koko_

*sitter och läser sweetans blogg*

Har aldrig sett så söta tofsar som på lillskruttan i halloweenkostym!!

Och av någon anledning fick hennes inlägg mig att tänka på något stort som hände häromdagen:
    Min mamma ringde och conny ville ha "pånen" (telefonen) - spelar ingen roll vad han gör innan, om jag pratar i telefon ska han direkt ha uppmärksamhet.
    Han fick telefonen och min mamma pratade med honom. Han tittade storögt på mig och sa "bobo" (mormor) flera gånger! Så coolt att han hörde hennes röst och fattade vem det var! Min mamma blev alldeles tårögd.

• _koko_

Men kängu, vad bra! Eller, det är ju lite besvärligt att låta bli vete, men ändå värt det om man slipper problem med magen (konstant förstoppning, blödande hemorrojder och hemsk magknip som jag hade är ju inte så kul)!
    Säg till om du vill ha tips på alternativ till vete! Dinkel går bra för mig, men det beror ju på vad problemet är, man får prova sig fram.
    Min mage har faktiskt krånglat lite sen förlossningen, men nu när jag slutade med mjölkprodukter har den blivit bra igen. Konstigt det där, förra gången gjorde det ingen skillnad...

• _koko_

Åh, vad dåligt tajmat det är att hämta 11.30! Lillebror sover så gott just nu, och skulle säkert sova en timme till eller så, men nu måste jag ju rycka upp honom och sätta honom i sele. Hahaha, börjar se en anledning att köpa syskonvagn till slut (nu när han faktiskt kan sova själv då och då).

*blocket...*

• _koko_

ore - Oj, vilken förändring! Jag skulle först bli skitarg för att han tagit ett sånt beslut själv, utan att prata med mig först. Vi har en familj ihop och såpass stora beslut påverkar ju även mig (och barnen), och då tycker jag han måste förankra det ordentligt hos mig först. Sen skulle jag självklart stötta honom eftersom det också påverkar familjen om han inte trivs i sin arbetsstuation!

Och sen förstår jag dig mer nu när du förklarat att det kanske egentligen inte har med barnet att göra, utan systerns självkänsla. Sånt är så ruggigt svårt att prata om, för har man dålig självkänsla har man antagligen svårt att ta det på rätt sätt...

• _koko_

och just det, hur många kvm tomt behöver man för att värma ett hus med markslingor? Funderar på om vi var dumma när vi inte la ner det när vi gjorde i ordning framsidan för några år sedan, men det var bara 100kvm, kanske räcker inte det?
    Vi har nämligen en oljepanna från 74 (och en ny luft/luft-pump)...

• _koko_

Ser reprisen av dobidoo, tänk att susie päivärinta hade såna hårdrockspipor?!

Ena sonen sover nu och jag hoppas att andra tänker somna också, så jag får tid att fixa lunch snart!

• _koko_

eller så tänker han skrika tills han väcker storebror... Mera mat morsan, jag tänker äta varje halvtimme om jag vill, så det så!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter