• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hihi, Lappinette. Är han inte glad för att få åka på semester? Jag har i och för sig gjort som du en gång, fast det rörde en hyrbil, jag ville bara få fram det exakta priset och vips så hade man bokat .

• Oupsie

Japp, Lapinette, jag förstår precis . Men det är ju skönt att komma iväg på resa så det var kanske ett bra "hoppsan".

Själv så avbokade jag hyrbilen i alla fall .

• Oupsie

Telis, oj en bil, hehe. Vilken tur att det gick att lösa. Tänk att sitta med en bil som man inte vill ha bara för att man råkade trycka fel.

• Oupsie

Nenne, äsch, det gör inget. Jag glömmer att kommentera saker här hela tiden. Det är så lätt att missa något när man skriver. Men jag kanske ska passa på att be om ursäkt för sånt som jag har glömt, förlåt allihopa.

Jag ville dessutom mest berätta för någon/några för jag har inte berättat för någon irl, bara familjen. Tycker att det är lite jobbigt om man inte får jobbet och sen förklara för alla som undrar hur det gått.

• Oupsie

Vickan, tror att jag passar på den frågan

Muggles, 10 dagar är väl knappast försent för en nidis? Håller tummarna i alla fall, vad du en tror och hoppas på tredje gången gillt.

Håller tummarna för Nenne med Att inte vilja ha choklad låter verkligen märkligt

Oohh, STORT grattis för muffinsen i ugnen till Blivande Gud vad roligt

• Oupsie

Stor kram till Frullan, det är så hemskt när djuren inte mår bra . Hoppas att han mår bättre av det nya fodret. Min gamla hund hade också problem och fick äta specialfoder sina sista år och mådde bra på det.

• Oupsie

Är också jättenyfiken på namnet på Ores bebis. Jag tänkte ju i och för sig skicka in ett bidrag till galleriet så att jag får se er men jag har ju inte hunnit ta några kort på mitt hem som man ju skulle göra. Men man kanske kan börja med ett kort på sig själv? Det finns ju ett par här i tråden som jag skulle kunna springa på när som helst egentligen och så vet jag inte hur ni ser ut .

Tack för era lyckönskningar angående intervjun. Den är nu avklarad och nu återstår det en nervös väntan på besked i ett par veckor. Skulle jag få det jobbet finns det dessutom en eller två till här i tråden som jag skulle kunna springa på, på stan . Det kommer nämligen att bli veckopendling för min del om jag får det.

BS, hur har du det?

Angående föräldraledighet tycker jag av princip att det kan delas 50/50 men precis som flera av er här varit inne på så är det en stor fysisk påfrestning för mamman och därför tycker jag också att det är bra om hon har möjlighet att vara hemma längre. Det är dock tråkigt att det hela tiden förutsätts att mamman ska vara hemma längst och under den första tiden. Hur man än gör så känns det som att någon tycker att man gör fel, precis som ni säger.

• Oupsie

Då skickar jag ett par bilder till Telis. Hembilderna får vänta då men på hunden finns det gott om bilder .

• Oupsie

Snorkis, vad är det för jobb som du har sökt? Skulle vilja se dig när du sitter och förklarar för dina kollegor att det råder ett snoppstyre på ditt jobb .

Hattis, ja, de sa att de skulle lämna besked innan jul. Jobbigt att ni inte träffas varje helg när det ni ska göra kräver att ni är på samma plats. Men mornarna är väl inte fel det heller. Ha så kul .

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter