Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Vaaaaar är BS? HoHooooooo!?!??!
Vaaaaar är BS? HoHooooooo!?!??!
vickan
jag vet ju inte hur jag känner i slutet heller så jag uttalar mig säkert för tidigt. och jag hade säkert kännt annorlunda om det gått lätt även för mig. Men eftersom det är ågot jag inte tar för givet att bli (gravid alltså) så ser jag det nog annolrunda och det tycker jag har varit en nyttig läxa även om jag helst hade velat varit utan den erfarenheten.
EA/Telis
En söt bitterfitta! Tihiiiii!
vickan
jag vet ju inte hur jag känner i slutet heller så jag uttalar mig säkert för tidigt. och jag hade säkert kännt annorlunda om det gått lätt även för mig. Men eftersom det är ågot jag inte tar för givet att bli (gravid alltså) så ser jag det nog annolrunda och det tycker jag har varit en nyttig läxa även om jag helst hade velat varit utan den erfarenheten.
EA/Telis
En söt bitterfitta! Tihiiiii!
två i rad! Bingo!
nu ska jag äta lunch med min fantastiske man! Sen tillbaka till mitt vanliga jobb. Idag har jag konsultat.
Vi hörs och ses!
Gött Lappis, rajraj en tisdag! Det är du värd!
Vänner Hejjj! och AAAJJJ en lucka i huvudet! Men hur gick det med dig då? Började du inte blöda?
Förstår att Prinsen blev rädd! Hihih vad gulligt att tänka på mig
Frullan
Hej på dig, toka!
Usch, har de ingen förståelse för om Borren är sjuk att ni inte kan åka så långt för att fira jul?!? Hoppas det löser sig och att han piggar på sig.
Jag har fortfarande ont i booobsen, är varm som en kamin (skönt nu när det är så kallt ute), hulkar av för mycket mat/tandborstar på hörntänder eller för tajta halsdukar och tycker verkligen inte om godis längre. Kort stubin på säg en nanomillimeter och är tokglad lika snabbt igen och minns inget av varför det svartnade.
jag drömmer konstiga saker om mamma som är gravid och hett sex. Jag är mindre trött än innan (!!!!) och jag är framför allt inte ledsen längre!
muggles
tog ni tillvara på den glada gubben igår?
Vickan Gnällspik
Jo men då är det ju besvärligt att inte hitta kläder. Eller besvärligt att det kliar. Eller besvärligt att må illa. Men det är väl inte besvärligt att få vara gravid?!?! Vad känner din make om hela situationen? Är han exhalterad, otålig, tokglad, överväldigad eller vad tycker han?
vänner igen
ja, precis ? vad SKÖNT att du är bra i ryggen nu! Hur mår du annars, med foglossning och sånt?!?
Lappis
Va?!
Kan man ha för LITEN livmoder??!! Mycket ska man höra ställer till det. Förstår att det känns läskigt men skönt att kanske äntligen få veta varför (om just det har betydelse i ert fall) så det slipper gnaga i bakhuvudet ELLER rent av gå att slöjda till med en skalpell. Men ... ååh jag vill linda in dig i bubbelplast om du ska ge dig in i karusellen igen.
hahha, kul pappa som envisas med franska! Har han lärt sig pga din man? I så fall dör jag av gullighetsutslag, vilken grej!
Vänner
jag får mest höra om såna det funkat för när de tänkt på annat (morrrr), skulle gärna höra fler solskenshistorier som har lite rim och reson som du verkar ha stött på. Fast nu har jag kanske snart en egen solskenshistoria.
Jo, någon (oupsie??) frågade om hur våra föräldrar skulle ta det. jag tror ju att de blir glada men ...
Mor kära mor: ej någon känslornas kvinna. Kommer nog höja på ögonbrynen, humma och säga att ja det var väl på tiden, även om vi skulle berätta hur jobbigt det varit (just därför vi inte berättat hur jobbigt det varit, eftersom hon inte skulle ta allvarligt på det).
Papsen. Kommer kramas hårt och snyfta (han är bäst på det där fastän han inte säger så mycket)
Svårmor. Kommer kanske skratta hysteriskt med tårarna sprutandes för hon kommer nog bli tokglad (deras första banrbarn)
Svårfar: kommer ropa i falsett att det är hans bästa julklapp och sen ska han kramas på båda sidor.
Så jag tror vi kommer få gladast reaktioner hos Ps föräldrar, mina är ju "vana".
hej Tinga, mår du bättre idag? Jag skulle ha skickat dig den där skrik&panikburken, tror jag... Kramar om!!!
Vänner
fy sjutton, jag känner hur ont det skulle gjort och vad inihelvetesförbannad jag hade varit på köksluckan ? den hade blivit förintad till intet om det hade varit jag som fått den mitt i huvudet. Motorsågsmassaker! Och sen skulle vi ha tagit bort alla överskåp som hämnd för hela överskåpsfamiljen (vadå, jag drar inte alla över en kam )