Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne - vi vattnar med Pyrex mot blomflugor. Deras larver kryper upp och vrider sig i plågor ovanpå jorden - lite läskigt. Men sen är de borta efter 2-3 vattningar. Giftigt som tusan gissar jag. *urk*

Kolla i blomaffären.

Sen kan man lägga ut klisterremsor med...

• Liten med Mindre

Nenne o andra torrisar - kan det kanske funka bättre att ha någon rengöring som bara gnids in och tas bort med bomull? Tänkte att vatten kanske inte är bra?

Använder Dr Belter rengöring och tidigare nattkräm (dygnet runt), köpt hos hudterapeuten. Fick någon annan kräm som också känns bra. Är på gränsen till torrflagig men håller mig där. Att inte smörja går inte.

• Liten med Mindre

Telis - men får du inte prata vidare ändå?

Mysko???

• Liten med Mindre

Åh vad jag längtar till läggdags ikväll när jag får ta mer nässprej. Brukar undvika nässprej, men jag blev så galet täppt av vad som förmodligen är en bihåleinflammation, bara att den började lite konstigt i käken.
    Törs dock inte överdosera och ta mer än de 3 gånger/dag som står är max.

• Liten med Mindre

Är det förresten någon som har kreativa förslag på pepparkaksbyggen, som även kan intressera en liten tjej?

Funderade på en vagga i år igen (gjorde en när Mindre låg i magen), men det vore kul med lite variation. Fast en spjälsäng känns lite för avancerat. Gillar enkla bitar som är lätta att sätta ihop. Samtidigt som det gärna får ha anknytning till oss i familjen.

• Liten med Mindre

Telis - oftaär samtalsmänniskorna där för att få dig att ställa frågan på ett annorlunda sätt - vilket ju i och för sig tycks ha fungerat, även om det förvirrar.
    Kram mitt i det röriga!

• Liten med Mindre

Godmorgon!!
    Ännu en ny strålande vacker novemberdag. Har sovit halvsittande i natt för de eländiga näsdropparna, som i vanliga fall "blåser ut hjärnan", hjälper knappt alls. Åh vad jag är pigg!

Men jag hittade i alla fall lite bullar på bageriet i morse, till bra pris, så blir det för jobbigt kan jag bullfrossa lite.

Hattis - eller vem det var som frågade - Pyrex mot flugor har jag köpt i växtaffärer typ Weibulls. Finns kan hända i alla blomsteraffärer som har krukväxter.

AM - det var lite avancerade hus det där. Är det förresten vanligt att sidan du länkade tar en evighet att ladda ner? Tycker inte trafiken borde vara störande 7.30 på morgonen. (Förstod det som att det är företaget du har lite "intressen" i, och tänkte att någon kanske vill se över tekniken...)

Telis - badtunna med nonstop - det vore något. En viss liten flicka skulle vara speedad på godis långt före jul. Om nu hennes pappa lämnade några kvar förstås.

• Liten med Mindre

Snorkis - det gäller ju att prioritera ekonomiskt och känslomässigt... En väska blir du garanterat glad av, men ett test kan ge annat resultat. Och är det positivt så lär du ju veta efter ett tag i alla fall...

• Liten med Mindre

Vickan - har du acrobat installerat - då går det fint? Eller kanske kan du fixa någon gratisversion på nätet?

Styrkt av smörgås, bulle och mandarin och lite nässprej o ingefärsdricka. Känner mig som ett vandrande apotek, eller nåt ditåt. Men lite jobb kan man nog åstadkomma när det flödar luft genom näsan.

Ska sitta o fantisera om min smarriga glögg som står hemma på bänken. Jösses vad gott det var när vi öppnade flaskan förra helgen! Perfekt i regnvått väder och virustider! Fast det är klart att lite starkglögg nog hade rensat ut virus bättre...

• Liten med Mindre

Nenne - id har inte gjort min hud torrare. Men säkert kan borsten irritera om du redan är torr o fnasig.

Strunta i scrub ett tag och köp någon rengöring för känslig hud, om du inte vill använda typ bara vatten. Och så en bra kräm också för känslig hud.
    I somras fuskade jag och använde duscholjan i ansiktet under semestern (vill ju få bort solkräm o annat jox), men jag blev snustorr o kliig på näsvingarna. Eksemvarning!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter