Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis, JAG är iallafall helt och fullständigt fångad i den mörka chokladens förföriska famn.

Den kan blandas med mjölk och drickas varm med vispgrädde,, likaväl som rullas till tryfflar eller göras till skal för god körsbärslikör eller klickas på en pepparkaka. Lika bra går det att vispa ihop en chokladpuddinge eller röra samman en kaka.

Den är god med syrligt som lingon eller med sött som hallon, mint eller apelsin spelar heller ingen roll och med mandelmassa blir det också bra...

Man kan göra den het med chili eller salt med lakrits. Det är ju helt fantastikst när man tänker efter!

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2009-11-05 16:29:26 följande:
    Choklad och ädelost går bra, vilket som men gärna inte tillsammans!
    Haha! just precis! Där går väl ungefär gränsen för vad som är blandbart med choklad.
  • passionsblomman

Jodå! Funkar utmärkt! *tittar på det nästan tömda paketet*

porchez skrev 2009-11-05 17:42:21 följande:
    Mmm vad sugen man blev på choklad efter ert eftermiddags snack här. Men är väldigt tveksam om choklad är gott på pepparkakor? får väl bara palla mig iväg och köpa ett paket Ballerina och testa! Men först ska jag göra Lappis avundsjuk och ta mig iväg på ett träningspass
  • passionsblomman

Jag tror -på riktigt- att jag aldrig kommer att vara mer sugen på ett träningspass, särskilt inte ett med mjölksyra inblandat, än på choklad.

Dessvärre vittnar min kroppshydda om sanningshalten i det antagandet.

• passionsblomman

NUUUU ser jag stolarna!!!!

Jättefina! Vilket kap!

Jag vill också ha minst 12 stolar till vår sal härhemma. Fast jag vill ha några sådana där rediga gamla trästolar med skurna krusiduller i och sammet på sitsen och i mitten av ryggen också. Som på filmer där Engelska små barn kommer till någon underlig släkting på landet som bor i ett jättestenhus. Ett bord som är brett nog för rejäla blomsterarr mitt bland alla tallrikar och glas måste det också vara.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter