• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

muggles - har sagt till maken att vi ska fira imorgon. Tänkte jobba hemifrån och gå över till Melanders (skaldjur/fisk) på lunchen och köpa lite gott till kvällen. Sen får vi se om skumpa eller vitt passar bäst till.

Ikväll blir det afro (på SATS) och sen hem till tvättstugan.

• Lapinette

Vad härligt med FREEEEEEEEEEDDDDDDDAAAAAAAAAAGGG!!! Kortare dag och jag jobbar hemifrån. Sitter här i vårt gästrum/kontor och bara myser i mörkret.

Skickar en bunt kramar över Atlanten till Sweet och säger ja tack, vi vill gärna ha en som dig men det troligaste är att vi får pojkvarianten.

• Lapinette

En till som har glömt att gratta Kängu! Men hur var det nu, du var väl inte så där hundra intresserad pga lönen ... eller minns jag fel?

Snorkis - man kan inte välja kön men ha önskemål om ålder. Däremot blir det gärna äldre barn desto äldre föräldrar fast å andra sidan skiftar det också beroende på land. Alla länder har olika länder och en del har bl a sagt att det inte får vara mer än 40 års ålderskillnad mellan barn och förälder.

• Lapinette

nenne - kom igen, varför skulle du inte våga ställa den frågan i resetråden? Piggelin är suverän på Amsterdam och jag kan bara säga ÅK DIT! We loved it!

• Lapinette

Ja, Telis har väl inte varit inne i veckan?! Antar att hon sitter som på nålar och samlar in bud.

• Lapinette

Snorkis - bestämma land kommer vi att göra när vi är utredda och klara och får diskutera med vår adoptionsbyrå men just nu har jag snöat in mig på Sydkorea.

Det här är kraven från Sydkorea:
    Idag gäller att ingen av makarna bör ha fyllt 44 år när ansökan skickas till Sydkorea. Åldersskillnad mellan makarna får vara högst 7 år. Minst 3 års äktenskap krävs. (Sambotid räknas inte.) Båda ska ha minst 11-årig skolutbildning. Flera barn, biologiska och adopterade, tidigare i familjen accepteras. SWS har krav på att de blivande adoptivföräldrarna är friska. Kraftig övervikt accepteras heller inte. SWS går på den sökandes "body mass index" BMI. Om den sökande har mer än 29 i index anser SWS att man är alltför överviktig för att godtas som adoptivförälder.

Hur lång tid tar det
    Från det att ansökan skickats till Sydkorea (i somras var det 2 års kö innan man fick skicka handlingar) beräknas det ta det cirka 1-4 månader innan besked om barn och därefter ytterligare 1-3 månader tills familjen är hemma med sitt barn.

• Lapinette

muggles - såg den på Piggelins FB och messade den till maken som genast lade in den på sin FB sida. Undrar bara hur vi kunde missa den ... som så ofta är vid Odenplan.

• Lapinette

muggles - er lägenhet är jättefin och billig ... fattar inte alls varför ni inte har fått några bud!

Fortsätter att hålla budgivningstummar för dig och Telis.

• Lapinette

nennelainen ... det är inte ens november!!!

• Lapinette

Själv ska jag skrutta iväg till fiskaffären och köpa lite gott inför kvällens Polare Roger . Maken hade tagit mig på orden igår när jag sagt att vi skulle fira så han gick dirket till Bolaget efter jobbet och köpte en flaska.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter